خرم‌آباد- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزارت کشور به صورت جدی پیگیر ساماندهی اتباع خارجی است.

به گزارش خبرنگار مهر، «علی زینی‌وند» عصر امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران لرستانی در مورد حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: یک تشکیلاتی در استان‌ها زیر نظر استانداران وجود دارد و دولت آقای دکتر پزشکیان هم روی این موضوع جدی است؛ با استقرار استانداران سیاست‌های دولت در این حوزه هم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در مورد آمار دستگیری اتباع خارجی هم گفت: در این زمینه جمع بندی نشده و آمارها متفاوت است؛ آنچه سیاست دولت است و به طور جدی پیگیری می‌شود این است اتباعی که مجاز هستند و شناسایی شدند قدم‌شان روی چشم ماست و ما مثل همیشه میزبان آنها هستیم.

تبعه خارجی در هر کشوری شرایط اقامت نداشته باشد باید طرد شود

زینی‌وند ادامه داد: ولی اتباع غیرمجاز ساماندهی می‌شوند، اگر تبعه خارجی در هر کشوری شرایط اقامت نداشته باشد باید طرد شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور به صورت جدی پیگیر ساماندهی اتباع خارجی است، یادآور شد: آقای وزیر کشور یک مدیر بسیار باسابقه در سازمان مهاجرت منصوب کردند و قانون این موضوع نیز در مجلس هم در حال تصویب است.

زینی‌وند تصریح کرد: دولت برای ساماندهی اتباع خارجی عزم جدی دارد؛ اکثریت هم برادران و خواهران افغانستانی هستند که سال‌ها مهمان ما بودند و حتماً هم باید با تکریم با آنها صحبت شود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این افراد قانونی اقامت دارند و دارای مدرک اقامت هستند اما آنهایی که مدرک اقامت ندارند یک بازه زمانی دارد تعریف می‌شود که اگر کسی شرایط اقامت نداشته باشد طرد شود.