لاهیجان- فرماندار لاهیجان گفت: منابع طبیعی گیلان در طرح سالم سازی دریای لاهیجان همکاری نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله بخشی نژاد عصر پنجشنبه در جلسه تقدیر از اعضای هیئت نجات غریق ساحلی لاهیجان با اشاره به عملکرد این هیئت اظهار کرد: هر کجا کار به جوانان سپرده شد، نظام را سرافراز و موفق شدند.

وی با بیان اینکه اگر در هر حوزه‌ای مانند هسته‌ای، نظامی، فضایی، پزشکی و … موفقیتی کسب شده به دلیل اعتماد به جوان‌ها بوده است، افزود: شهرستان لاهیجان ۱۰ کیلومتر ساحل دارد که این جوانان بیش از ۴ ماه با کمترین هزینه و امکانات در بحث نجات غریق کمک کردند.

بخشی نژاد با اشاره به اینکه امسال مانند ۷ سال گذشته شهرستان لاهیجان غرقی نداشته است، ادامه داد: این امر نشان دهنده تلاش و عملکرد هیئت نجات غریق بوده است.

وی با انتقاد به برخی تغییر و تحولات در حوزه ورزش گفت: اداره ورزش و جوانان لاهیجان نیز وظیفه دارد خدمت شما عزیزان رسیده و تشکر کند چرا که چندین سال است با کمترین امکانات و در دمای بالای هوا حضور دارید و جان مردم را نجات داده‌اید.

بخشی نژاد همچنین به نیمه کاره ماندن آسفالت مسیر روستای دهبنه به سحرخیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و دیگر مسئولین این مسیر تکمیل شود چرا که این مهم از مطالبات به حق مردم لاهیجان است.

وی در پایان با گله مندی از منابع طبیعی استان در بحث طرح سالم سازی دریا لاهیجان، گفت: ما از اول اردیبهشت امسال پیگیر طرح دریای سحر خیز بوده‌ایم ولی متأسفانه منابع طبیعی همکاری نکرده و هنوز جواب ما را نداده است اما در کنار ساحل لاهیجان و لنگرود دو تا طرح دریا دارند.