همدان _ استاندار همدان گفت: یکی از مشکلات استان بیکاری است و گردشگری یکی از بزرگترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به کمک رفع بیکاری بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری‌شمسی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با هنرمندان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان سفال و سرامیک شهر جهانی سفال، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی و گردشگری یکی از مهمترین محورهای توسعه استان است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات استان بیکاری است و به دنبال درآمد پایدار هستیم و گردشگری یکی از بزرگترین طرفیت‌هایی است که زیرساخت‌هایش در استان مهیاست و می‌تواند به کمک رفع بیکاری بیاید.

ملانوری‌شمسی با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی خوبی در استان داریم، افزود: نواقصی در برخی حوزه وجود دارد که باید رفع شود به عنوان مثال مشکلات فرودگاه و حمل و نقل ریلی باید مرتفع شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی و صنایع‌دستی بسیار خوبی در همدان وجود دارد که در برخی، رتبه‌های برتر کشوری و جهانی داریم.

وی تصریح کرد: گردشگری در رفع مشکلات استان بسیار مهم است و حوزه‌ای اشتغال‌زا به شمار می‌رود همچنین با توجه به کمبود آب می‌تواند به کمک اشتغال استان بیاید و مشکلات زیست محیطی هم ندارد.

ملانوری‌شمسی با بیان اینکه اولویت اول استان باید گردشگری شود، اظهار کرد: اولویت اول ما بحث سرمایه‌گذاری و محور گردشگری است و در این مسیر تلاش می‌کنیم.