قم- امام جمعه قم گفت: تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام استان قم مانند مونوریل، فرودگاه و مترو نیازمند یک کار ویژه است تا این مشکلات در استان نیز هرچه سریع‌تر حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر پنجشنبه در دیدار وزیر کشور با وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام قم عنوان کرد: استاندار جدید حتماً ادامه کارهای مثبت شروع شده از قبل و شروع کارهای مثبت انجام نشده را مد نظر داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام استان قم مانند مونوریل، فرودگاه و مترو نیازمند یک کار ویژه است تا این مشکلات در استان نیز هرچه سریع‌تر حل شود.

وی ابراز کرد: از طرفی به مساله اشتغال جوانان نیز باید توجه کرد تا مشکل بیکاری آن‌ها نیز به برکت اهل بیت (ع) حل و فصل شود و البته کارها و فعالیت‌هایی را در استان آغاز کنید که سنخیتی با قم و ملاحظات آن داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باتوجه به اینکه شهر قم یک شهر زائر پذیر است، نیازمند امکانات خاص خود برای زائران است، چرا که با چندین استان در ارتباط بوده و لازم است برای زواری که به این شهر می‌آیند امکانات رفاهی فراهم باشد. بنابراین توصیه می‌شود فهرست جامعی از نیازهای قم جمع آوری شده تا یک به یک به انجام برسند.

وی ضمن مهم شمردن انتخاب استانداران تاکید کرد: انتخاب استاندار برای استان‌های مختلف، باتوجه به شرایط و مسائل مهم هر استان، امر مهمی محسوب می‎‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که نسبت به ابقاء استانداران سابق، یا جابجایی‌ها از استانی به استان دیگر و یا تعیین استاندار جدید برای برخی استان‌ها، هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری کرده تا وضعیت استان‌ها مشخص و معین شود.

وی در خصوص افزایش اختیارات استانداران عنوان کرد: اختیاراتی که امکان واگذاری آنها وجود دارد به استانداران داده شود تا برای هر مساله جزئی نیاز به پیگیری و تماس با وزارت کشور نداشته باشند که این‌ها به سرعت پیشرفت در استان نیز کمک می‌کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مساله مهم دیگر این است که عزل و نصب‌ها نیز بدون هماهنگی با استانداران انجام نشود که این هماهنگی کامل میان مسئولین و استانداران، باعث ایجاد یک انسجام و الفت میان مسئولان و استانداران می‌شود که منجر به ترقی و توسعه استان خواهد شد.