کریس ملداندری از کمپانی ایلومینیشن با جایزه دیوید او.سلزنیک انجمن تهیه کنندگان تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) از کریس ملداندری بنیانگذار و مدیر عامل ایلومینیشن با اهدای جایزه دستاورد دیوید او.سلزنیک سال ۲۰۲۵ تجلیل می‌کند. این جایزه به دلیل دستاوردهای خارق‌العاده وی در تولید فیلم به وی اهدا می‌شود.

ملنداندری دومین تهیه‌کننده انیمیشن است که در ۳۶ سالی که اهدای این جایزه شروع شده، این جایزه را دریافت می‌کند. مراسم جوایز سالانه انجمن تولیدکنندگان ۸ فوریه در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

ملداندری استودیو ایلومینیشن را سال ۲۰۰۷ تاسیس کرد. پیش از آن، او ریاست انیمیشن فاکس قرن بیستم را برعهده داشت. از آثار او می‌توان به «من نفرت انگیز»، «لوراکس»، «هاپ»، «مینیون‌ها»، «زندگی مخفی حیوانات خانگی»، «آواز»، «گرینچ»، «فیلم برادران سوپر ماریو»، «عصر یخبندان» و ... اشاره کرد.

رؤسای انجمن تهیه کنندگان آمریکا در بیانیه‌ای، دیدگاه و نوآوری خارق‌العاده‌ای وی برای فیلم‌های بلند انیمیشن که مخاطبانی از تمام سنین را مجذوب خود کرده تحسین کردند و افزودند: رویکرد دقیق او در تولید منجر به موفقیت نادر فیلم‌های رکوردشکن و فرانچایزهای محبوب شده است.

جایزه سلزنیک تاکنون به تهیه کنندگان برجسته‌ای مانند استیون اسپیلبرگ، باربارا بروکلی، مری پارنت، چارلز روون، برایان گریزر، دیوید هیمن، کوین فایگی و به تازگی به مارتین اسکورسیزی اهدا شده است.