بوشهر- امام جمعه خارگ با اشاره به وضعیت نامناسب تردد اهالی خارگ گفت: تأمین شناور خوب برای بهبود تردد در مسیر خارگ ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار کرد: یکی از آن نکات مهمی که در مباحث اقتصادی اسلام حتماً باید به آن توجه شود، بحث مسئولیت عمومی به تناسب امکانات و به تناسب بهره‌مندی‌ها است.

وی اضافه کرد: چهارمین پویش ایران همدل برای کمک به جبهه مقاومت در کشور در حال جمع‌آوری کمک است. از بانوان جزیره که خدیجه وار اموال پس‌انداز خود را تقدیم می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: خون شهیدان سید حسن نصرالله و صفی‌الدین شیعه با اسماعیل هنیئه و یحیی سنوار برای آزادی قدس با هم ممزوج شده است و نوید پیروزی خون بر شمشیر در کالبد امت اسلامی دمیده است و قطعاً طومار صهیونیست را درهم خواهد پیچاند.

وی تاکید کرد: در این بین سنّی‌ها و شیعیانی که همچنان تنها در چارچوب مذهب خود می‌اندیشند و آینده‌ای برای همزیستی با امّت اسلامی ندارند یا منزوی خواهند شد یا به دشمنان اسلام پناه خواهند برد که در هر صورت دچار نابودی خواهند بود.

حجت الاسلام کارگر با تبریک روز نوجوان گفت: حسین فهمیده‌ها را باید از نو شناخت. نوجوان استشهادی که در برابر تانک‌های حزب بعث عراق ایستاد، هم الگویی از لیله المبیت امیرالمومنین علی علیه السلام داشت و هم الگویی برای رزمندگان امروز است.

لزوم بهبود تردد اهالی خارگ

وی تاکید کرد: امام نوجوانان را خوب شناخته بود. لذا فرمودند: رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگ‌تر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم‏‎ ‎‏کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.‬ ترسوها درس شهید فهمیده خوب نخوانده اند. افتخار دانش آموزان و بسیج دانش آموزی به الگویی مانند شهید فهمیده است.

امام جمعه خارگ ضمن تبریک روز پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای است که برای مردم کارمی کند اما مردم خارگ ناراحتند. نه یک روز و یک ماه و یک سال…، از روز یکشنبه تا شنبه آینده اعلام شده که هوا مناسب نیست و عملاً تردد دریایی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط کارهای مردم عقب می‌افتد افزود: این را در کنار خرابی و تعمیرات شناور و هفت ساعت روی دریا ماندن مردم و سه ساعت راه دریایی همیشگی و گاهی گرمی هوای داخل شناورها و گریه‌های کودکان معصوم بزارید.

حجت الاسلام کارگر یادآور شد: آیا مردم جایگاهی در پدافند غیرعامل ندارند؟ بالاخره تا کی مردم را باید در سختی نگه داشت. خجالت می کشم وقتی می بینم مردم بلیط دارند اما صندلی ندارند. تأمین شناور خوب و زدن مافیا چوب دستی یحیی سنوار می‌خواهد.