نوشهر- ناظر گمرکات مازندران گفت: ۸۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون دلار امسال به کشورهای عضو گروه بریکس از استان صادر شد.

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: طی ۷ ماهه نخست امسال صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای عضو بریکس به ۸۳۸ هزار و۹۰۷ تن رسید.

جمشیدی اظهار داشت: این میزان صادرات کالا به کشورهای بریکس از نظر وزنی ۲۸ درصد و ارزشی ۹۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گفته وی، کشورهای خریدار کالاهای صادر شده از گمرکات مازندران، طی ۷ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب روسیه با ۷۸ میلیون دلار، امارات با ۳ میلیون دلار، هند ۲ میلیون دلار و چین ۱۳۲ هزار دلار بودند و کالاهایی نظیر سیمان، محصولات لبنی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، کیوی، ماشین آلات و… به این کشورها از طریق گمرکات مازندران صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران در خصوص آمار واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو بریکس در ۷ ماهه امسال افزود: در این مدت میزان واردات گمرکات مازندران از کشورهای بریکس یک میلیون‌و ۸۵۸ هزار تن به ارزش ۶۴۶ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول افزود: کشورهای بریکس واردکننده کالا به گمرکات مازندران روسیه، امارات و چین بوده‌اند که کالاهای واردشده از این غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، مواد پلاستیکی و…بوده‌اند.