بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی امروز از استان بوشهر خارج می‌شود.

طلیعه محمدی در گفت‌گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ساعات آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری همراه با وزش باد، از بعد از ظهر به تدریج افزایش ابر و در برخی نقاط بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، و فردا در پاره‌ای از نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد در ۲۴ ساعات آینده به طور غالب شمال غربی تا شمالی، با سرعت ۱۲ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و طی ساعاتی ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فعال شدن دومین سامانه بارشی پاییزی باعث ثبت ۵۰ میلیمتر باران در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان دشتستان این استان شد.

وی ادامه داد: در این مدت در شهر بوشهر ۳۲.۵ میلیمتر باران بارید و در شهرهای آب‌پخش ۲۸.۵ و خارگ ۱۸، شهرستان‌های تنگستان ۱۳.۵، گناوه هشت، دیر ۲ و کنگان ۱.۲ بارش باران ثبت شده است.

محمدی افزود: شدت فعالیت سامانه بارشی یادشده ۲۴ ساعت گذشته بوده است و امروز از استان از سمت جنوب خارج خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز دوشنبه، با تداوم وزش بادهای شمالی، سواحل و فراساحل استان در اغلب ساعات متلاطم است.

وی تصریح کرد: در ساعاتی از وقت فردا و طی روز یکشنبه، با افزایش پوشش ابر بر روی دریا و در سطح استان، به ویژه نواحی شمالی و مرکزی استان، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.