ماهدشت- خطیب نماز جمعه ماهدشت گفت: ساختار اقتصاد مسلمین نباید به گونه‌ای باشد که موجب تسلط کفار بر مسلمانان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی حیدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه روابط اقتصادی و معامله با کفار به صراحت در قرآن کریم حرام اعلام شده است، مطرح کرد: با این توصیه نباید با هیچ کشور کافری معامله داشته باشیم اما چرا مقام معظم رهبری، برقراری روابط اقتصادی با کشورهای کافر مانند چین، ژاپن، کره و … را حلال اعلام کرده‌اند؟

وی افزود: بر خلاف فرض مطلب مذکور، روابط اقتصادی مسلمان با کافر جایز است و حرام نیست. آنچه حرام است، روابط اقتصادی با کافران حربی است نه با کفار غیرحربی همچنین تولی و تسلط آن‌ها بر مسلمانان جایز نیست و استقلال مسلمانان نباید از بین برود. در داد و ستد با کفار غیرحربی تنها چند مورد مانند حرام بودن خرید و فروش قرآن، اجیر شدن مسلمان برای کارهای پست کافران و … استثنا شده‌اند.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه در سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) موارد بسیاری از خرید و فروش، مزارعه، شراکت اجاره و حتی قرض از کفار مشاهده می‌شود، افزود: رابطه اقتصادی جمهوری اسلامی با هر کشوری من جمله چین بر اساس سیاست عدم تسلط اقتصاد، بازدارندگی اقتصادی است. طبق شرع اسلام و قانون اساسی، ساختار اقتصاد مسلمین نباید به گونه‌ای باشد که موجب تسلط کفار بر مسلمین شود.