به همت مرکز امور قرآنی آستان قدس و سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی،  سه دوره آموزشی تربیت مربی مهد الرضا (ع) ویژه بانوان در مشهد و روستاهای شهر تایباد و سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت مرکز امور قرآنی آستان قدس و سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی، سه دوره آموزشی تربیت مربی مهد الرضا (ع) ویژه بانوان در مشهد و روستاهای شهر تایباد و سرخس برگزار شد.

در این دوره‌های آموزشی ۶۰ مربی قرآنی به مدت یک هفته در قالب ۵۰ ساعت آموزشی در دو نوبت صبح و عصر، آموزش قرآن به روش قصه و بازی را فراگرفتند.

این دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری در شهرهای مشهد، روستای «اسدآباد دربند» از توابع تایباد و روستای «سنگر» از توابع سرخس برگزار و مربیان قرآنی بر اساس محتوای کتاب آموزشی هفت‌جلدی مهدالرضا (ع)، آموزش‌های روخوانی قرآن به روش قصه و بازی و آموزش آیات و روایات موضوعی با مفهوم کودکانه و سیره معصومین (ع) و آشنایی با مناسبت‌های ملی و مذهبی را، فراگرفتند.

گفتنی است، پس از پایان دوره آموزشی نیز آزمونی از مربیان گرفته شد و برای کسانی که موفق به اخذ نمره قبولی شدند، گواهینامه‌ای از سوی مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی برای آنها صادر خواهد شد.