گرگان-امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه جزایر سه گانه ایران قدمت باستانی دارد، گفت: جزایر سه گانه قبل از ورود اسلام به ایران، متعلق به این کشور بود و سر آن با هیچکس تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: انسان‌ها باید تقوا پیشه کنند و هیچ گاه از یاد خدا غافل نشوند.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین که نباید دنیا باعث شود از یاد خدا غافل شویم، افزود: در شرایط کنونی افراد با سرمایه‌های که در اختیار دارند باعث اشتغالزایی دیگر انسان‌ها می‌شوند که آنها را از فقر و تنگدستی نجات می‌دهند و این خود بهترین عمل صالح به شمار می‌آید.

امام جمعه گرگان گفت: به فرموده امیرالمومنین انسان ضمن اینکه تلاش و کوشش می‌کند باید شیدای آخرت هم باشد چرا که به تعبیر قرآن کریم زندگی دنیوی در برابر با زندگی آخرت تنها یک بازیچه است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران که این روزها برخی‌ها ادعاهای در خصوص آن دارند، افزود: هر چند وقت یک بار این سر و صداها به پا می‌شود که جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک متعلق به ایران نیست اما همه بدانند این سه جزایر حتی قبل از اینکه اسلام وارد ایران شود جز این کشور بود.

وی یادآور شد: در زمان کورش این سه جزایر و بندر لنگه به عنوان چهاردهمین استان کشور معرفی شدند.

ایران درباره جزایر سه گانه خود با هیچکس تعارف ندارد

نورمفیدی با اشاره به اهمیت این سه جزایر کرد و افزود: برداشت ۶۰۰ میلیارد ذخایر بشکه نفت در این منطقه اتفاق می‌افتد و بهترین کانال برای عبور کشتی‌های سنگین است که آن های سعی دارند این جزایر را از ایران بگیرند و بر تنگه هرمز حاکم شوند و این سر و صداها نشان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند ایران قوی داشته باشیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه ۶۳ درصد ذخایر انرژی در این منطقه وجود دارد، گفت: تمام دنیا بدانند در این بحث با هیچکس تعارفی نداریم و اگر بخواهند به این سه جزیره چپ نگاه کنند جواب سختی خواهند گرفت.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اهمیت نماز جمعه نصر کرد و افزود: نماز جمعه نصر همراه با شکوه و شوق برگزار شد که در جهان اسلام بسیار بی نظیر بود و باعث شد تا دنیا تکان بخورد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه شکوه نماز جمعه نصر باعث شد تا توطئه‌هایی علیه امام خمینی به راه افتد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیدایش این نظام و انقلاب به واسطه امام خمینی رقم خورده برخی‌ها سعی دارند با حرف‌هایی که در مورد امام می‌زنند چهره امام را خراب کنند و بگویند این انقلاب بی اساس است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی نظام محسوب می‌شوند که نماز جمعه نصر سرمایه‌های اجتماعی کشور را به بروز و ظهور رساند، گفت: امروز دنیا دید که جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلاتی که دارد اما بازهم از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث شد چهره امام را تخریب کنند که هیچ گاه ایران تا این اندازه از تعرض، تهاجم و جنگ ترکیبی واقع نشده بود که مردم باید در این بخش مانند همیشه هوشیار و بصیر باشند.