یزد- امام‌جمعه موقت ابرکوه برخی از راه‌های عمل کردن به فتوای رهبری در لزوم یاری‌رساندن به مردم و حزب‌الله لبنان را در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین فلاح زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز ابرکوه با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب که بر همگان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند اظهار داشت: همه باید به هر نحو ممکن فتوای رهبری را عملی کنیم.

وی افزود: جمع‌آوری کمک‌های نقدی، طلا، پتو، شیر خشک، لباس و به‌ویژه لباس گرم و خشکبار، اختصاص بخش از خمس، نذر کردن و اعلام آمادگی برای حضور در جبهه مقاومت برای پرستاری و اهدای خون برخی از فعالیت‌هایی است که می‌توان در این راستا انجام داد.

لزوم توجه به فعالیت‌های فرهنگی در عمل به فتوای رهبری

فلاح زاده با بیان لزوم توجه به توانمند شدن در عرصه پاسخ‌گویی به شبهات و برگزاری جلسات تبیینی در محیط کار و مساجد و مدارس و جلسات قرآن ادامه داد: شرکت در مجالسی که در این خصوص ترتیب داده می‌شود، تولید یا بازنشر کلیپ‌های تبیینی در فضای مجازی، رصد مسائل منطقه به‌صورت روزانه در مساجد، تبلیغ چهره به چهره، تغییر پروفایل‌های فضای مجازی خود به نفع جبهه مقاومت، ورود در عرصه هنر، سرودن شعر، تئاتر، سرود و اجرای آن‌ها در مرکز مختلف و تغییر دکور مراسم‌ها به نفع جبهه مقاومت برخی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توانیم در راستای فرمایشات رهبری به کار بگیریم.

فلاح زاده گفت: نصب پوسترهای جبهه مقاومت و پرچم فلسطین و حزب‌الله لبنان، نصب پیکسل‌های مناسب بر لباس و کوله‌پشتی و کیف بچه‌ها و برگزاری مراسم‌های دعا و توسل و ختم صلوات برخی دیگر از فعالیت‌ها برای تقویت جبهه مقاومت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه با بیان زیبایی‌هایی که در راستای توجه به فتوای رهبری در اقصی نقاط کشور خلق شد، اظهار داشت: عروس و دامادی که خانه مسکن مهر خود را برای جبهه مقاومت فروختند، کشاورزی که محصول خرمای یک سال خود را برای آوارگان لبنان فرستاد، کارخانه‌داری که کارخانه‌اش را به فروش گذاشت و پویش‌های جمع‌آوری طلا توسط بانوان که برخی حتی حلقه ازدواج خود را اهدا کردند برخی از این زیبایی‌ها بود.

فلاح زاده افزود: در شهرستان ابرکوه نیز شاهد چنین صحنه‌هایی بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به اهدای تعداد زیادی کفش توسط یکی از مردم نیک‌اندیش و جمع‌آوری 100 تخته پتو توسط یک مسجد اشاره کرد.

قهرمانان جهانی ماندگار

امام‌جمعه موقت ابرکوه با بیان این‌که نحوه شهادت خاص «یحیی سنوار» رهبر فقید حماس در هفته گذشته که همچنان یکی از خبرهای اصلی محافل رسانه‌ای جهان و منطقه است؛ چهره‌ای قهرمان و شجاع برای همیشه در اذهان آزادی‌خواه جهان به یادگار گذاشت اظهار داشت: این در حالی است که تا همین چند روز قبل و پیش از شهادت «سنوار»، رسانه‌های در اختیار و یا همسو با دشمن صهیونیستی از او چهره‌ای کاملاً متفاوت و کسی که مردم غزه و اسرای اسرائیلی را سپر بلای خود قرار داده و فراری ساخته بودند.

وی افزود: برخی افراد بدسابقه و مشکوک نیز در خصوص شخصیت این مجاهد نستوه به تشکیک و تردید روی آورده بودند ولی ازآنجاکه دست خدا بالاترین دست‌هاست تصاویری که از نحوه شهادت او به رسانه‌ها رسید مایه افتخار جبهه خودی شد.

فلاح زاده گفت: جهاد خالصانه یحیی سنوار آن‌چنان مورد تأیید الهی قرار گرفت که خدای متعال به زیباترین شکل، آخرین لحظات حیات دنیایی و باشکوه این مرد بزرگ را کارگردانی کرد و با چند تصویر و ویدئو علاوه بر خط بطلان کشیدن بر تمامی همه تهمت‌ها و دروغ‌های متوالی علیه این شهید، چهره‌ای عزتمندانه و قهرمان از او تا همیشه تاریخ در اذهان دوست و دشمن ثبت کرد و حتی موجب اعتراف دشمن به بزرگ‌تر شدن چهره این مجاهد اسلام و خوار و ذلیل شدن خودشان شد.

امام‌جمعه موقت ابرکوه با بیان این‌که یحیی سنوار در سال 1989 در عملیات ربودن دو اسرائیلی به 4 بار حبس ابد محکوم شد اما پس از 22 سال در مبادله اسرا آزاد شد و عملیات طوفان الاقصی را طراحی و علاوه بر واردکردن ضربه سنگینی بر اسرائیل موجب امیدواری مردم فلسطین شد اظهار داشت: او به قهرمان نوجوانان و جوانان منطقه و مردم آزاده در اقصی نقاط جهان تبدیل شده است. آن‌چنان‌که پیش از او یاران و برادران او در جبهه مقاومت با زندگی شرافتمندانه و مرگ عزتمندانِ خود به قهرمانانی بی‌پایان تبدیل شده بودند.

وی افزود: چنین قهرمانانی نه افسانه بودند و نه با تکنیک‌های سینمایی و استودیویی و با چهره‌سازی‌های صرفاً تبلیغاتی ساخته شده بودند، بلکه با شجاعت، ایثار، انسان‌دوستی، ایستادگی در برابر ظلم و با مجاهدت بزرگ خود به قهرمانانی محبوب تبدیل شده‌اند.

فلاح زاده بابیان این‌که چه کسی قهرمانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی که چهل سال لباس رزم و دفاع از وطن، دین، ناموس، مظلوم و مبارزه با ظلم و اشرار و دشمنان انسانیت را بر تن داشت فراموش می‌کند گفت: او همان‌طور که در وصیت‌نامه نورانی‌اش بیان کرده است، در دل سخت‌ترین خطرها و در برابر جنایتکارترین دشمنان انسانیت به معرکه زد تا آن دختر ایزدی، مسیحی، شیعه یا سنی در عراق و سوریه به اسارت حیوانات درنده داعشی گرفتار نشود و پای این حرامی‌ها به میهن و حریم زنان و دختران هم‌وطنش باز نشود.

وی افزود: سردار سلیمانی در عین صلابت و خشم در برابر دشمن با مردم به عطوفت رفتار می‌کرد، تا جایی که وقتی در عراق خانه‌ای رها شده را به‌عنوان سنگر و مقر انتخاب و چند روزی در آن اقامت کرد در زمان ترک آنجا نامه‌ای برای صاحب‌خانه نوشت و شماره تماسی برای او گذاشت تا اگر خسارتی به خانه وارد شده است را جبران کند و نمازی که آنجا خوانده با رضایت باشد و این در حالی است که او و یارانش برای دفاع از همان مردم و ازجمله صاحب همان خانه که از ترس دشمن گریخته بودند، جان خود را به خطر انداخته بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه با گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله (ره) به‌عنوان سیدالشهدای جبهه مقاومت گفت: او نیز همچون برادرش حاج قاسم، عمر بابرکت خود را صرف دفاع از آرمان فلسطین، دفاع از مظلومان منطقه و مبارزه سرسختانه با رژیم صهیونیستی کرد.

فلاح زاده با بیان برخی از فعالیت‌های سید حسن نصرالله و ازجمله اخراج اسرائیلی‌ها از لبنان افزود: او که باصلابت مثال‌زدنی و نعره‌های حیدری‌اش لرزه به اندام دشمن می‌انداخت و در بیش از سه دهه رهبری حزب‌الله، دشمن صهیونیستی را خوار و خفیف کرده و بارها بر سینه آمریکا و سران برخی کشورهای عرب منطقه در پاسخ به وعده رسیدن به بالاترین ثروت‌ها و حکومت و موقعیت‌های بالای سیاسی درازای دست کشیدن از راه مبارزه و پشت کردن به راه ولایت‌فقیه و دشمنی با اسرائیل دست رد زده بود.

هنرمندان برای شناساندن قهرمانان واقعی دست‌به‌کار شوند

امام‌جمعه موقت ابرکوه با تأکید بر ضرورت توجه به زندگی قهرمانان مقاومت از دوران دفاع مقدس تاکنون گفت: باید به بهترین وجه چنین افرادی را در قالب‌های هنری، کتاب، سینما و... به نوجوانان و جوانان خود و مردم منطقه و جهان معرفی کنیم و اگر در این راه غفلت کنیم این دشمن است که علاوه بر تلاش برای تخریب و تحریف چهره نورانی و شخصیت این قهرمانان و مردان بزرگ در ذهن نوجوانان و جوانانمان، با ابزار هنر و سینما و بازی‌های رایانه‌ای و... قهرمانان پوشالی و دروغین خود را در ذهن فرزندان ما نفوذ می‌دهد.

وی ادامه داد: حیات طیبه و رزم شجاعانه هرکدام از شهدای عزیز کشورمان و شهدای بزرگ جبهه مقاومت آن‌قدر افتخارآمیز و قهرمانانه است که دشمن برای پنهان کردن این ستارگان درخشان راهی جز تحریف و تخریب پیدا نمی‌کند.

مردم جهان از قهرمانان پوشالی و جنایت‌کار روی‌گردان شده‌اند

فلاح زاده با طرح سؤال از دشمنان و سرسپردگان آن‌ها اظهار داشت: ما به داشتن چنین قهرمانانی که تا پای جان و دادن سر درراه مبارزه با پلیدترین دشمنان انسانیت ایستادگی کردند نیز افتخار می‌کنیم ولی آیا شما نیز حاضر هستید زندگی و نمای نزدیکی از قهرمانان پوشالی خود بدون سانسور برای مردم جهان پخش شود؟ آیا حاضر هستید نوجوانان و جوانان خودتان و جهان ببینند که در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی چه جنایتی را رقم زدید؟

وی ادامه داد: آیا حاضر هستید جنایات سربازانتان در ویتنام را بی‌پرده در معرض نمایش و معرض قضاوت جهانیان بگذارید؟ جوانان شما زمانی که تصاویر نزدیک به 300 نفر از مسافران هواپیمای ایرانی و ازجمله چندین کودک را بر روی آب‌های خلیج‌فارس پس از شلیک موشک ناو آمریکایی و تصاویر اهدای مدال به فرمانده جنایتکار ببینند چه خواهند گفت؟

فلاح زاده بابیان برخی جنایات و اعترافات سربازان آمریکایی در افغانستان و کشتار کودکان بی‌گناه و مردمی که در مراسم عروسی حضور داشتند و جنایاتی که در عراق مرتکب شده‌اند گفت: حمله به اردوگاه‌ها، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها، کشتن ده هزار زن و کودک در غزه و جلوگیری از رسیدن مواد غذایی و بهداشتی به مردم افتخارآمیز است؟

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه افزود: چگونه وقتی تصاویر و روایات جنایات و تجاوز و تعدی سربازان آمریکایی به زنان و دختران عراقی مانند انتشار تصاویر لو رفته کشتار مردم بی‌گناه و قتل 24 نفر از اعضای سه خانواده در عراق که به «جنایت حدیثه» معروف شد پس از 19 سال در سال گذشته در کنار تصاویر کشتار صدها هزار بی‌گناه در عراق به دست مردم دنیا می‌رسد بازهم می‌توانید خود را مدافع حقوق بشر جا بزنید؟

وی بابیان این‌که وجدان‌های آزاده و بیدار جهان تصاویر فجیع‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه 50 هزار نفر در فلسطین در یک سال گذشته و اکنون در لبنان را فراموش نمی‌کنند، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در عصری زندگی می‌کنیم که مردان بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله و یحیی سنوار و... را درک کردیم که جان خود را در دفاع از مردم مظلوم و بشریت فدا کردند.