ارشق- خطیب جمعه منطقه مرزی ارشق گفت: جزایر سه‌گانه جز لاینفک و جدانشدنی ایران هستند و جمهوری اسلامی بر سر تمامیت ارضی خود با هیچکس تعارف و شوخی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، دلبستگی به دنیا را از مهمترین عوامل هلاکت معنوی دانست و اظهار کرد: دلبستگی می‌تواند انسان را به پایین‌ترین درجات بیفکند و راه نجات از آن رعایت تقوا و پیروی نکردن از خواهش‌های نفسانی است.

وی با اشاره به شعار دولت چهاردهم مبنی بر وفاق ملی گفت: وفاق به معنای همدلی و اتحاد و در مقابل نفاق است و باید در عمل و در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیت ملی این اتحاد و وفاق را عملی کنیم.

امام جمعه منطقه مرزی رضی با توجه به تقدیم بودجه سال ۱۴۰۴ توسط دولت به مجلس گفت: تمرکز بر تأمین درآمدهای دولت از طریق مالیات از مهمترین برنامه‌های این بودجه است و اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی پیش از تصویب بودجه نیز حمایت بی سابقه رهبر از دولت چهاردهم است.

اجلاس سران بریکس فرصت ارزشمند برای توسعه اقتصادی کشور است

باقری ارومی حضور رئیس جمهور در «اجلاس سران بریکس» را فرصت ارزشمندی برای توسعه اقتصادی کشور و تقویت ارتباط با دوستان جدید دانست و گفت: این اجلاس می‌تواند موجب رشد و ارتقای موقعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی و تقابل با جبهه استکبار شود.

سخنگوی انقلاب اسلامی در منطقه مرزی ارشق بیان کرد: ادعای پوچ و بی‌اساس امارات متحده عربی در خصوص جزایر سه‌گانه با حمایت و شیطنت انگلیس و برخی کشورهای اروپایی نسخه کهنه و نخ‌نمای دشمن برای جلوگیری از تشکیل ایران قدرتمند و قوی در منطقه است‌.

وی با بیان اینکه جزایر سه گانه «تنب بزرگ»، «تنب کوچک» و «ابوموسی» جز لاینفک و جدانشدنی ایران است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر سر تمامیت ارضی خود با هیچکس تعارف و شوخی ندارد و کسانی که برای دلخوشی دیگران ادعاهای پوچ و واهی خود را تکرار می‌کنند تاریخ و جغرافیای منطقه را بار دیگر مطالعه کنند تا بدانند خودشان هم روزی جیره‌خوار سفر ایران بزرگ بوده‌اند.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق پایان تحریم‌های تسلیحاتی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت هشت سال را فرصت مناسبی برای تقویت و به روزآوری سامانه‌های دفاعی هوایی کشور از طریق خرید تسلیحات و تبادل تجربیات دانست و افزود: این فرصت می‌تواند کشور را به قدرت اول و برتر نیروی هوایی منطقه تبدیل کند.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونی در غزه و لبنان و صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت همه جانبه از مردم مظلوم جبهه مقاومت به طرح ایران همدل پرداخت و تصریح کرد: تجربه موفق مواسات در دوران کرونا این بار برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان به کار خواهد آمد تا حمایت خود را از این عزیزان اعلام کنیم.