قزوین- امام جمعه اسفرورین با بیان اینکه وفاق برخلاف و در برابر نفاق قرار گرفته است، گفت: افراط‌وتفریط در وفاق به نفاق منتهی می شود و این امر از خصوصیات منافق است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین با اشاره به شعار دولت چهاردهم اظهار کرد: دولت چهاردهم با شعار و گفتمان وفاق ملی کار خود را شروع کرده است و طبیعتاً مشی مدیریتی کشور بر اساس این شعار و گفتمان باید باشد.

وی با بیان اینکه وفاق برخلاف و در برابر نفاق قرار گرفته است، افزود: افراط‌وتفریط در وفاق به نفاق منتهی می شود و این امر از خصوصیات منافق است و دولت نیز باید مراقب تندروها و منافقین باشد.

امام‌جمعه اسفرورین با بیان اینکه وفاق به معنای همه باهم است نه اینکه همه با من دنبال وفاق باشند، اضافه کرد: همه باید باهم فارغ از نگاه‌های جناحی به سراغ وفاق برویم.

وی با بیان اینکه بر سر ارزش‌های انقلاب باید وفاق داشته باشیم، تأکید کرد: استقلال و مستقل بودن، استقرار عدل و قسط، باور به پیشرفت کشور از ارزش‌هایی است که باید بر روی آن وفاق داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه باید به این باور برسیم که در جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری نشد ندارد و به دست جوانان غیور این کشور همه کارها شدنی است، تصریح کرد: وفاق عزم صادقانه دولتمردان برای خدمت به مردم و حل مسائل آن‌ها است.

وی تصریح کرد: باید در مسیر خدمت به مردم به مسائل حاشیه‌ای و دست‌وپا گیر بی‌توجه بود و حل مشکلات مردم باید اولویت باشد

امام‌جمعه اسفرورین با بیان اینکه تورم افسارگسیخته در تورم و سکه و دلار مردم را آزار می‌دهد، اضافه کرد: نباید زندگی مردم به دلار و افزایش آن گره بخورد.

وی بیان کرد: بحث انتخاب استانداران طولانی شده و باعث دلسردی برخی مدیران شده و بخشی از کارها معطل مانده است و نیاز است انتخاب استانداران به‌سرعت انجام شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه امروز سالگرد خروش امام (ره) علیه قرارداد ننگین کاپیتولاسیون است، تأکید کرد: امروز در جمهوری اسلامی نیز باید مراقب قراردادهایی شبیه این قرارداد باشیم.

وی گفت: قرارداد ۲۰۳۰ در نظام آموزشی ما یکی از قراردادهایی است که باید مراقب اجرای آن باشیم و اجازه ندهیم حتی به‌شرط خلاف شرع نبودن این قانون، افرادی در خارج از کشور برای ساختار نظام آموزشی ما خط و مشی تعیین کنند.

باید شناخت کافی نسبت به نوجوانان داشته باشیم و نیازهای این قشر را بسنجیم