اردستان-امام‌جمعه اردستان گفت: روز شهادت شهید فهمیده، آغاز هفته بسیج دانش آموزی است دانش آموزان توجه کنند این شخصیت را الگوی خود قرار دهند و نوجوانان را باید با این ارزش‌ها آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان اظهار داشت: انسان‌ها سعی کنند همواره به یاد خدا باشند تا آرامش در زندگی آنان حاکم شوند و تقوا پیشه کنند.

وی در خصوص وظایف مسؤولان در نظام اسلامی، افزود: مسؤولان وظیفه دارند به مردم خود دانش‌افزایی را اهدا کنند یعنی برای افزایش دانش و علم مردم، زمینه را فراهم کنند که در قانون اساسی نیز بر آموزش مردم تاکید شده است‌

امام‌جمعه اردستان امیدبخشی به جامعه. را از جمله وظایف دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه مشکلاتی به وجود می‌آید، تبلیغات نادرست و زمینه‌های انحراف مردم را سرگردان می‌کند که مسؤول وظیفه دارد مردم را از این انحراف و سرگردانی نجات دهد.

دهشیری تصریح کرد: در ۴ آبان سال ۴۳ امام راحل سخنرانی تاریخی علیه کاپیتولاسیون انجام داد که نقشه دشمن را نقشه بر آب کرد، افرادی با بستن این معاده ننگین می‌خواستند ایران را برده خود کنند اما امام راحل با شفافیت این را برای مردم توضیح داد.

وی ادامه داد: منشأ این خروش امام راحل به دلیل سه مسئله بود که دشمن می‌خواست به استعمار خارجی، استبداد داخلی و تاراج کردن استقلال کشور برسد که امام راحل در این مورد اعلام خطر کرد، همچنین زمینه تبعید امام با این سخنرانی فراهم شد و امام توانست جلوی اون سه مفسده را بگیرد.

امام‌جمعه اردستان بیان کرد: در هشتم آبان ماه شاهد فداکاری نوجوان سیزده ساله‌ای هستیم که در معرفی این شخصیت کوچک با روحیه بزرگ امام فرمود رهبر ما این طفل سیزده ساله است و از وی تمجید کرد.

دهشیری اضافه کرد: روز شهادت این شهید آغاز هفته بسیج دانش آموزی است دانش آموزان توجه کنند این شخصیت را الگوی خود قرار دهند، نوجوانان را باید با این ارزش‌ها آشنا کرد و با پیوستن به بسیج دانش آموزی جزو مجموعه بزرگ بسیجیان باشند.

وی گفت: موضوع روز همه دنیا تداوم جنایات‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان است این جنایات عالم گیر شده همچنان در حال افزایش بوده که جنایات اخیر آنان، شهادت سید صفی الدین همراه با تعداد دیگری از فرماندهان حزب الله است.

امام جمعه اردستان با اشاره به پویش ایران همدل بیان کرد: کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم لبنان و غزه جمع آوری می‌شود همچنین خانمی در تبریز طلاهای خود را برای مردم غزه اهدا کرد.

دهشیری با بیان اینکه تدبیر مسؤولان را می‌طلبد که از سرمایه گذاران حمایت کنند، یادآور شد: کارخانه‌های شهرستان که نیرو جذب کرده و فعالیت می‌کنند حقوق کارگران را رعایت کرده و به گونه‌ای نباشد که چند ماه حقوق کارگر داده نشود چند ماه بدون حقوق ماندن کارگر سخت است و درخواست می‌شود مسؤولان شهرستان در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند