یزد- امام جمعه بهاباد با اشاره تصادف‌های دلخراشی که در جاده‌های بافق و بهاباد رخ می‌دهد، گفت: استاندار یزد و مسئولان بافق و بهاباد برای رفع خطر از جاده‌ها چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهاباد به پنجمین سفر خارجی رئیس‌ دولتِ چهاردهم و نخستین حضور ایران به عنوان عضو اصلی بریکس اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر و شرکت ایران به عنوان یکی از اعضای بریکس در حالی رقم خورد که پیام پزشکیان برای این اجلاس وحدت در مقابل یک جانبه‌ گرایی و همچنین برداشتن گامی‌ نو در جهت برپایی دنیایی بهتر با مناسباتی عادلانه‌ تر بود.

امام جمعه بهاباد با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان اقتصادی «بریکس» گفت: برکات و اثرات عضویت ایران در این سازمان در آینده نه چندان دور در اقتصاد کشور نمایان خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب پیرامون کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان گفت: کمک‌ها به مسلمانان مظلومی که مورد تجاوز و ظلم رژیم صهیونیستی قرار دارند، تکلیف و وظیفه شرعی ودینی است.

امام جمعه بهاباد حمایت از مردم فلسطین و لبنان در برابر رژیم منحوس صهیونیستی را وظیفه قانونی، شرعی و عقلی و بین المللی همه مسلمانان و مردم دانست و گفت: کسانی که به ملت فلسطین کمک می‌کنند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان برای حمایت از مظلومان فلسطین و غزه باید پای کار بیایند، افزود: وظیفه امت اسلامی و همه مسلمانان کمک به مردم مظلوم غزه ، لبنان و فلسطین است که امروز با حضور خود در پویش کمک با عنوان ایران همدل از سوی ستاد نمازجمعه جهت کمک به مردم لبنان و غزه برگزارشده شرکت کنند تا کمک‌های نقدی خودشان را به این امر مهم اختصاص دهند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به این سخن از وزیر کشور که گفت عملکرد استانداران بعد از یکسال ارزیابی می‌شود گفت: باید اجازه داده شود که نیروهای کارآمدتر و جدید در صحنه حاضر شوند، نیروهای جدید موجب پویایی در سطح جامعه خواهند شد، مسیر باید برای نیروهای خوش‌فکر و جوان‌تر باز شود که در استان امورات با قدرت بیشتری پیش رود.

حجت الاسلام بشکانی به یکی از اولویتها و مشکلات و مطالبات مردم بهاباد از استاندار جدید و مسئولان استان اشاره کرد و گفت : مطالبات مردم شهرستان بهاباد از مسئولان استانی و کشوری بسیار بالاست اما یک مطالبه اولویت دار است و آن جاده ارتباطی شهرستان بهاباد به بافق است که جاده خطرناکی است و روزانه و سالانه چندین تصادف خطرناک در این مسیر می‌شود و باعث گرفتن جان مردم است لذا احداث جاده ایمن و استاندارد آرزوی مردم بهاباد است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه در این مسیر از روستای پرک تا بافق قرار بود مسیر دوبانده شود و ما در حال پیگیری هستیم، گفت: امیدواریم مسئولان استان و شهرستان‌های بافق و بهاباد تدابیری هرچه سریع‌تر برای ساخت راهی که باید از چه مسیری احداث شود را مدنظر قرار دهند و کارشناسی کنند تا هرچه سریع‌تر این مسیر دوبانده و پیچ خطرناک بیشه در بافق نیز اصلاح شود و یک جاده امن و ایمن و استانداردی در باب و شان مردم این دو شهرستان احداث شود تا دیگر شاهد چنین حوادثی در این مسیر نباشیم.

در مراسم نمازجمعه امروز کمیته امداد و جمعیت هلال احمر و ستاد نمازجمعه شهرستان در پویش ایران همدل آماده جمع آوری کمک‌های مردم همیشه در صحنه شهرستان بهاباد برای مردم مظلوم و بی دفاع لبنان و غزه و فلسطین بودند.