بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: ورزش شهرستان عسلویه بیشتر حمایت شود و کمک‌های مالی از هیئت‌ها و ورزشکاران صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه عسلویه با تبریک و تسلیت شهادت شهید سید هاشم صفی الدین و یحیی سنوار اظهار کرد: با این شهادت‌ها روحیه حزب الله و مقاومت قوی‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی مدل جنگ دشمنان جنگ ترکیبی است و شامل جنگ رسانه‌ای، تبلیغی، اطلاعاتی، جریان‌سازی، عملیات روانی و در صورت موفقیت نظامی، حتی دشمن سعی دارد تهاجم ادعایی خود (در پاسخ به عملیات وعده صادق ۲) را به گونه‌ای طراحی کند که منجر به خیزش مردم علیه حاکمیت شود.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: برای اجرایی‌شدن جنگ ترکیبی ظرفیت‌های آسیب‌رسان داخلی هم به کمک ضد انقلاب خارج‌نشین آمده است و تمامی اقدامات احتمالی دشمن مشروط به پیام‌های رفتاری جامعه است و اتحاد داخلی و یکپارچگی و وفاق ملی حول محور پایداری نظام اسلامی تنها راه عبور از شرایط فعلی است.

وی با بیان اینکه وفاق ملی یعنی همه با هم نه همه با من، تاکید کرد: رفاق ملی رمز و راز جمهوریت و مردم‌سالاری در فضای گفتمانی انقلاب اسلامی است. باور همگانی بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب نظیر استقلال، استقرار عدل و قسط، پیشرفت همه‌جانبه کشور به دست خود مردم و باور به «می‌شود» و «می‌توانیم» معنای وفاق ملی است.

محمدی با تاکید بر عزم صادقانه دولتمردان برای خدمت به مردم و حل مسائل مردم تصریح کرد: بی‌توجهی و بی‌اعتنایی به حواشی دست‌وپاگیر و اختلاف‌انگیز در مسیر مأموریت خدمت به مردم و ساختن کشور بسیار مهم است.

وی گفت: اولین مسئله، وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور است. شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور و حفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت ضروری است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به مهمترین ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: منابع بودجه به ترتیب از محل درآمدهای مالیاتی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی تأمین می‌شود. درآمدهای مالیاتی که دولت در بودجه سال آتی منظور کرده با رشدی ۳۹ درصدی به هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای نخستین‌بار قبل از نهایی‌شدن لایحه بودجه، مجوز رهبر انقلاب برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی برای حمایت از برنامه‌های دولت صادر شد. این موضوع یک امتیاز ویژه برای دولت چهاردهم محسوب می‌شود و تا کنون در دولت‌های پیشین سابقه نداشته است.

محمدی با اشاره به پشت پرده ادعای واهی درباره جزایر ایرانی خاطرنشان کرد: این جزایر قطعی و روشن جز خاک جمهوری اسلامی ایران است و مدعیان پای خود را از گلیمشان درازتر نکنند که حتی وقت پشیمانی هم نخواهند داشت. ایران و ایرانی با حفاظت از خاک پاک خود محکم ایستاده اند.

وی با اشاره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران تصریح کرد: لغو تحریم‌های تسلیحاتی نویدبخش تبدیل شدن نیروی هوایی ایران اسلامی به ابر قدرت منطقه‌ای است.

امام جمعه عسلویه گفت: نباید انتظار داشت که کشورها در زمینه هوش مصنوعی نظامی تعامل خاصی با تهران داشته باشند و صد البته جمهوری اسلامی ایران باید با سرعت میدان عملیات خود را در عرصه هوش مصنوعی طرح‌ریزی کند و بیخیال نشود.

وی با اشاره به موضوع جهاد طلایی افزود: حضور در جهاد مالی طبق فتوای امام امت حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) این یک وظیفه است، یک تکلیف است، نه فقط یک حکم اخلاقی. این همه آیات انفاق در قرآن بیان یک حکم اخلاقی نیست، حرکت مردم عزیز بویژه بانوان گرامی در بخشش اموال خود به جبهه مقاومت ستودنی است.

محمدی افزود: حرکت بسیار زیبا، معنوی و اثر بخش پویش ایران همدل جاری و فعال است و می‌بایست ما هم نقش ایفا کنیم. مردم عزیز شهرستان انتظار می‌رود با اطلاع رسانی که دارد انجام می‌شود در این پویش فعال و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به مردم مظلوم لبنان و فلسطین اهدا و ارسال کنند.

وی ضمن تقدیر از متولیان ورزش تاکید کرد: استعدادهای بسیار درخشان در جوانان ورزشی شهرستان چه فوتبال، رزمی و سایر هیئت‌ها وجود دارد که باید پشتیبانی جدی شود. تعدادی از هیئت‌های ورزشی گلایمند هستند و ما هم مطالبه می‌کنم که به ورزش شهرستان توجه بیشتری شود و منابع اعتباری پشتیبانی در شهرستان کم نیست.