بوشهر- امام جمعه بوشهر گفت: باید در مقابل تهاجم بسیار خطرناک نرم فرهنگی دشمنان، با بکارگیری رسانه، یک جبهه مقاومت رسانه‌ای و فرهنگی و اعتقادی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر اهمیت و ضرورت حمایت از مردم غزه و لبنان اظهار کرد: کمک به مردم فلسطین و لبنان در اشکال گوناگون باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کمک به مردم فلسطین و لبنان که همواره مورد تهاجم سخت بمباران هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارند یک وظیفه مهم در عرصه‌های مختلف مشارکتی از جمله کمک مالی، کالایی، رسانه‌ای و فرهنگی و اجتماعی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کمک به مظلوم و ایستادگی مقابل ظالم را ادامه دهنده سیره نبوی دانست و تأکید کرد: یاور مظلوم و ایستادگی مقابل جنایتکاران و ظالمان از ویژگی‌های مسلمان انقلابی و جهادگران است.

وی با اشاره زندگی سخت مردم فلسطین و لبنان با حملات پیاپی رژیم اشغالگر قدس در آستانه فصل سرما تصریح کرد: اگر به مردم فلسطین و لبنان کمک نشود دچار بحران در زندگی می‌شوند و بر امت اسلامی لازم و واجب است به هر شکل ممکن به مردم ستم‌دیده غزه و لبنان کمک شود.

صفایی بوشهری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای فارس و کرمانشاه گفت: فعالیت فرهنگی و هنری در رابطه با آموزه‌های اسلامی و انقلابی در شرایط کنونی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان از ۲ جهت جهان اسلام، جمهوری اسلامی و محور مقاومت را مورد هجمه سخت نظامی و نرم فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است افزود: دشمنان دنبال این هستند که با این تهاجم فرهنگی، مهندسی اذهان، ادراک جامعه به ویژه اقشار نوجوان و جوان را در اختیار بگیرند و فضای فکری، اندیشی و نظام اعتقادی جامعه هدف را به سمت غرب‌گرایی، دوری از هویت ملی و دینی سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: ما باید در مقابل این تهاجم بسیار خطرناک نرم فرهنگی به ویژه با بکارگیری رسانه، یک جبهه مقاومت رسانه‌ای و فرهنگی و اعتقادی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کارهای بسیاری در کشور شده است گفت: میزان موفقیت این فعالیت‌ها تأثیرگذاری صحیح و ایجاد قدرت مقاومت در جوان و نوجوان در مقابله این هجمه‌های فرهنگی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تأکید بر ایجاد جبهه قوی، دانش‌بنیان، عمیق بر اساس شناخت توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و جامعه شناسی و روانشناسی محیطی اضافه کرد: در این راستا لازم است مسئولان و تمام گروه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تلاش کارآمد داشته باشند.

وی دفاع مؤثر و قدرت فکری و اندیشی به جامعه هدف نوجوانان و جوانان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس الگوی مناسبی در همه عرصه‌ها زیست متشرعانه و زندگی مجاهدانه برای جوان و نوجوان ما است و باید این مهم ترویج شود

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری از کشورهای پیشرفته جهان در عرصه رشد است گفت: وحدت اجتماعی جمهوری اسلامی اسلامی مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: ایران با داشتن مؤلفه‌های قدرت فراوان، به همین خاطر دشمن نمی‌تواند با یک شکل به ایران اسلامی تهاجم کند ازاین‌رو جنگ ترکیبی راه انداخته است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و با مشارکت مردم از جمله جوانان و نوجوانان، تهاجم ترکیبی دشمن به شکست انجامید هر چند آسیب وارد کرده ولی ایران هم به دشمن آسیب زده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: آنان تصور می‌کنند به به شهادت رساندن رهبران جبهه مقاومت و مستشاران پیروز شده‌اند، صحنه نبرد در جبهه و محور مقاومت آنقدر گسترده و عمیق است که به شهادت سرداری ده‌ها سردار دیگر طلوع می‌کند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: با به شهادت رساندن دبیران کل حزب‌الله لبنان مطمئن باشید فرد دیگری بسیار مصمم‌تر از شهید سید حسن نصرالله طلوع و مرگ شما را امضا خواهد کرد.

وی با اشاره به شایعه‌پراکنی از سوی رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها که ایران از خط مقاومت فاصله گرفته است تأکید کرد: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و کشورهای منطقه بدانید ایران تا انقلابی است و نظام اسلامی دارد با تمام وجود از محور مقاومت به اشکال مختلف حمایت می‌کند.

صفایی‌بوشهری پیروزی نهایی را از آن جبهه مقاومت دانست و بیان کرد: این وعده الهی است که پیروزی نصیب جبهه حق که محور مقاومت است خواهد شد ان‌شاءالله پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت غزه و لبنان و شکست رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را همه جهان مشاهده خواهند کرد.