زنجان-امام جمعه ابهر گفت: امروز برخی به دنبال سوءاستفاده از شعار «وفاق ملی» هستند که نباید اجازه چنین کاری را به این افراد بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با تاکید بر اینکه برخی امروز می‌خواهند این شعار را بهانه قرار داده و این‌طور استنباط کنند که وفاق ملی به معنای مذاکره با آمریکا است، افزود: برخی نیز از این شعار این طور استنباط می‌کنند که یک عده افراد مسئله‌دار را داخل در حاکمیت کنیم.

وی با اشاره به شعار وفاق ملی طرح شده از سوی دولت، اظهار کرد: ما وظیفه داریم گاهی اوقات از این واژه‌ها خوب مراقبت کنیم که در این بین رسالت صاحبان تریبون و قلم خطیرتر است، زیرا این قبیل شعارها چند وجهی است. خطیب نماز جمعه ابهر با یادآوری شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، ادامه داد: دشمن در این شعار تنها به بخش آزادی تکیه کرده و آزادی را آن طور که می‌خواهد معنی می‌کند اما به واژه استقلال که قبل از آزادی آمده است، توجهی ندارد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، مستشاران نظامی آمریکایی، ایران را در اختیار داشتند، تصریح کرد: منظور از آزادی در این شعار، آزادی است که از قید استکبار رها شویم، نه آن چیزی که مد نظر غرب قرار دارد.

مرادپور با تاکید بر اینکه ما وفاق ملی را در انقلاب اسلامی و پدید آوردن انقلاب تجربه کرده‌ایم، متذکر شد: در سایه وحدت مردم بود که انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت و رژیم طاغوت سرنگون شد.

وی با بیان اینکه نمونه دیگر از وفاق ملی را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که با اتحاد مردم در این جنگ پیروز شدیم، ادامه داد: اگر مردم در این جنگ تفرقه پیدا می‌کردند و از یکدیگر جدا می‌شدند، در دفاع‌مقدس موفق نبودیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه در حقیقت وفاق ملی شعار امامین انقلاب است، افزود؛ مقام معظم رهبری در دیدار با شهید رئیسی توصیه‌هایی می‌کنند که یکی از این توصیه‌ها وفاق ملی است. وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس‌جمهور، اضافه کرد: اهم صحبت‌های ایشان در این دیدار مسائل اقتصادی بود که این امر نشان می‌دهد یکی از محورهای وفاق ملی در کشور باید حول محور حل مسئله اقتصادی باشد.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه یکی دیگر از مسائل مهم در کشورمان حفظ تمامیت ارضی است، یادآور شد: ایران قله و مرکز مقاومت است و اینکه امروز دشمنان رو به افول شده، خنجری است که ایران به قلب استکبار زده است.

وی با بیان اینکه ما پشت سر همه حرکت‌های ضد اسرائیل در منطقه هستیم و به آن افتخار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این موضوعات مهم از ثمرات مقاومت است. مرادپور با بیان اینکه ما بر سر شفافیت و مبارزه با فساد نیز باید وفاق داشته باشیم، تصریح کرد: در شفافیت بودجه و نیز محل هزینه‌کرد آن نیز باید وفاق داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث پایان تحریم‌های تسلیحاتی، گفت: این موضوع یک فرصت به ویژه در زمینه هوایی است که باید از آن به درستی استفاده کنیم، هر چند بعید می‌دانیم که دشمنان قسم خورده ما ساکت بنشینند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه این موضوع یکی از ثمرات ایستادگی و مقاومت است، تاکید کرد: برای پیروزی راهی جز مقاومت و استقامت در برابر دشمنان نداریم و باید به این شعار تاکید کنیم و در این مسیر مراقب جنگ ترکیبی دشمنان نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه رژیم کودک‌کش صهیونیستی که شروع کننده جنگ بود، تلاش می‌کند پاسخ خود را که خیلی شاید کمرنگ باشد با هیاهو ایجاد کند، اظهار کرد: بیشترین امید دشمن به جنگ شناختی است.

مرادپور با اشاره به اینکه امروز دشمن می‌داند مردم ایران در جنگ نظامی شکست نخواهند خورد، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با سامانه‌های جدید ما را بترساند اما این‌ها هیچ‌کدام در مقابل سامانه‌های ما تاب‌آوری ندارد.