ساوه -امام جمعه ساوه گفت: لازمه وفاق ملی، ثبات اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با تاکید بر گفتمان وفاق در دولت چهاردهم گفت: مردم انتظار دارند که مسئولان با هم افزایی و تعامل برای تسهیل امور جامعه از یک سو و ارتقای سطح رفاه از سوی دیگر تلاش کنند.

امام جمعه ساوه افزود: وفاق ملی به معنای باور همگانی بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب نظیر استقلال، استقرار عدل و قسط، پیشرفت همه‌جانبه کشور است که به دست خود مردم و باور آنها محقق می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه وفاق ملی سه لایه و سطح اصلی دارد، گفت: وفاق سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه و همچنین نیروهای مسلح با یکدیگر، و سطح سوم وفاق متقابل مسئولان نظام و مردم مورد توجه ویژه است.

وی ادامه داد: اکنون جریاناتی با مستمسک قرار دادن شعار وفاق ملی، آن را ناظر به آدرس‌های غلطی نظیر مذاکره با آمریکا، تسلیم بجای مقاومت، کم‌رنگ کردن گفتمان مقاومت و قدرت عمق راهبردی ایران اسلامی در منطقه، موضوع فیلترینگ، گماردن افراد معلوم الحال در سمت‌های اجرایی مهم و حساس و چندین موضوع حاشیه‌ای و مندرس دیگر تفسیر می‌کنند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در وفاق ملی موضوعات، مسائل اصلی و اساسی مثل حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور است نیز مورد توجه است و باید اذعان کرد کشور به شدت نیازمند ثبات اقتصادی است و شاخص‌های اقتصاد کلان مثل تورم، اشتغال، نقدینگی، کسری بودجه، ناترازی باید به وضعیتی برسد که فعالیت‌های اقتصادی برای مردم قابل پیش‌بینی و باثبات باشد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور ایران گفت: بررسی راهکارهای خروج از مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، موضوع اصلی نشست رئیس جمهوری با مقام معظم رهبری بود و این مهم مورد توجه ویژه است که در اوج درگیری‌های منطقه‌ای با رژیم صهیونیستی، توجه اول مسئولان ارشد نظام به موضوع اقتصاد مدنظر است.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به سالروز شهادت دانش آموز بسیجی شهید حسین فهمیده و به حسین فهمیده‌های مقاومت فلسطین و لبنان اشاره کرد و افزود: این جوانان، محصول صدور انقلاب اسلامی و آموزه عملیات‌های استشهادی بودند که شهادت شهید فهمیده مفتاح الباب آن بود و دو سال بعد در همان ایام شهادت شهید فهمیده، در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱، شهید احمد قصیر جوان ۱۷ ساله لبنانی و از اعضای حزب‌الله لبنان، با خودروی پر از مواد منفجره به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر صور حمله استشهادی کرد و بیش از هفتاد نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند.

وی افزود: هیچ زمان سلسلة الذهب حسین فهمیده‌ها در جوانان حزب الله لبنان متوقف نشد و به جوانان غیور فلسطینی رسید که حماسه طوفان الاقصی از ثمرات مبارک این روحیه استشهادی در جوانانی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فتح الفتوح امام خمینی (ره) است.