سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با تیم حرفه ای شمس آذر بازی داریم که خیلی پیچیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خوان کارلوس گاریدو در نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین گفت: مثل همیشه یک بازی خیلی مهم داریم. ما می‌دانیم برای پرسپولیس همه بازی‌ها مهم هستند، به ویژه در بازی‌های لیگ، چون ما می‌خواهیم همه بازی را ببریم و نتایج خوب خود را ادامه دهیم. ما سختی بازی فردا را می‌دانیم، چون شمس آذر یک تیم پیچیده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: شمس آذر تیم سخت‌گیری از لحاظ فنی است که کیفیت بالایی هم دارد. مطمئناً آنها حریفی هستند که می‌توانند در بازی فردا برای ما سختی‌هایی را ایجاد کنند. ما مثل همیشه می‌توانیم از پس این بازی بر بیاییم و می‌دانیم چطور باید در بازی عمل کنیم. ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره تأثیر تغییر سرمربی در شمس آذر و روی کار آمدن رضا مهاجری یادآور شد: تغییر سرمربی باعث ایجاد تغییراتی در تیم هم می‌شود. ما همه بازی‌های قبلی شمس آذر را آنالیز کردیم و تمام کارهای این تیم را تا امروز تحلیل کردیم. تغییراتی که می‌توانند در بازی فردا داشته باشند، اجتناب‌ناپذیر است و غیرقابل بحث.

گاریدو در واکنشی عجیب به سوال در خصوص تغییر پست علی علیپور مهاجم این تیم در بازی با السد قطر در لیگ نخبگان گفت: دلیل خاصی دارد این سوال را مطرح می‌کنید؟! فکر می‌کنم همه باید برخورد حرفه ای کنیم. هر کسی باید کارش را درست انجام دهد. من شغلم سرمربی است و کار می‌کنم و این ارجحیت دارد نسبت به کسانی که سرمربی نیستند و کار نمی‌کنند. من یک امتیاز مثبت دارم در مقابل کسانی که در این کار ایده‌ای ندارند و تمام طرفداران نباید این اطلاعات را داشته باشد.

او افزود: خبرنگاران فرق می‌کنند و این موضوع به کار آنها ربط پیدا می‌کند و باید بدانند. سوال اصلی شما این است چرا علیپور وینگر بازی کرد در صورتی که قبل از این در این پست بازی نکرده است. اگر شما کارتان را درست انجام داده بودید و جستجو می‌کردید می‌توانستید به این مهم دست پیدا کنید که علیپور در پرتغال و حتی الان در تیم ما بیشتر مواقع سمت راست بازی کرده است. علیپور یک بازیکن حرفه‌ای است و برای تیم کار می‌کند، اگر در این پست که بازی کرد خیلی عجیب بوده باشد، تعجب‌برانگیز هم نبوده است چون قبلا هم بازی کرده است. شما خبرنگار هستید و من این توصیه را می‌کنم که قبل از پرسیدن سوال، ابتدا تحقیق کنید و بعد از آن هم می‌توانید این اطلاعات را به مردم هم بدهید و حس خوبی داشته باشید، چون کارتان را خوب انجام داده‌اید.

گاریدو بار دیگر به کیفیت نامطلوب زمین چمن شهر قدس پرداخت و گفت: بارها توضیح داده‌ام. اول از هر چیز به‌عنوان سرمربی ترجیح می‌دهم داخل استادیوم خودمان و با حضور تماشاگران بازی کنیم که چمن خوبی داشته باشد. این مشکلات هست ولی ما باید به دنبال راه‌حل باشیم. ما باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا عملکرد خودمان را در هر زمینی نشان دهیم. باید درخواست کنیم تا از چمن ورزشگاه نگهداری کنند و در بهترین کیفیت به ما ارائه کنند تا بتوانیم با ارائه بهترین‌مان سه امتیاز را کسب کنیم. امیدوارم دوره باقیمانده برای اینکه جایی دیگر بازی کنیم کوتاه باشد.

گاریدو درباره احتمال تغییر در ترکیب تیم به دلیل فشردگی مسابقات یادآور شد: فرصت‌ها ارائه و هدیه نمی‌شوند. هرکسی که این امتیاز را کسب کند می‌تواند بازی کند. برای سرمربی دو عواقب وجود دارد. اول اینکه می‌خواهد بازی‌ها را ببرد و دوم هم اینکه تمرینات را نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که چه کسی خوب تمرین می‌کند. بازیکنانی که در تمرین نشان می‌دهند در سطح خوبی تمرین نمی‌کنند مطمئناً بازی نمی‌کنند و هر کسی هم که می‌خواهد درخواست کند. بازیکنانی که در تمرینات بهترین سطح‌شان را نشان دهند طبیعی است که می‌توانند بازی کنند و خوب هم بازی کنند. ما درباره بازیکنان جوان صحبت می‌کنیم. مطمئناً بله، آنها به تجربه هم نیاز دارند و شروع آنها باید در صورتی باشد که به لحاظ ذهنی هم قوی باشند و بدانند که چطور مدیریت کنند.

او به تمجید از شاگردان جوان خود پرداخت و گفت: بازیکنان جوان در این شرایط قرار گرفتند. از عملکرد صحرایی خیلی خوشحالم. او بازی خوبی انجام داد. مطمئناً صحرایی به آنچه که استحقاق دارد دست می‌یابد. درباره این موضوع، پیام واضح است و پیام هم این است که وقتی کار کنید و در تمرینات سطح خوبی را نشان دهید مطمئناً بازی می‌کنید. وقتی بازیکنی بازی نمی‌کند، حتماً دلیلی دارد.

گاریدو درباره افزایش آمار مصدومان پرسپولیس تصریح کرد: باید تعداد مصدومیت دیگر تیم‌ها را هم بررسی کنید. تمام تیم‌ها بازی‌های زیادی دارند و مصدومان زیاد می‌شوند. وقتی می‌گوئید زیاد باید شرایط بقیه را بدانید. در فوتبال همیشه مصدومیت وجود دارد. بازیکنان دوست دارند در تیم ملی بازی کنند و می‌خواهند در تیم خودشان هم فرصت زیادی داشته باشند. مربی باید از بازیکنان خود محافظت کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره فرصت‌سوزی مهاجمان پرسپولیس گفت: همه شما سال‌های زیادی فوتبال را دنبال می‌کنید و می‌دانید که هر مهاجمی چند موقعیت را خراب می‌کند و بعد از آن گل می‌زند و ادامه می‌دهد. این توضیح خاصی ندارد. مثلا هالند چند بازی گل نزد و الان گل زده؛ چه می‌خواهید به شما بگویم؟

گاریدو تاکید کرد: بازی قبلی باید چهار گل می‌زدیم و همه می‌دانند و واضح بود. بازیکنان قبول دارند و این سخت است که قبول کنیم چهار گل می‌توانستیم بزنیم اما باختیم. راه حل این موضوع این است که عشق و علاقه داشته باشیم و تلاش کنیم و اراده داشته باشیم تا گل بزنیم.