اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع عادلانه اعتبارات ملی در تمامی استان ها خواسته مجمع نمایندگان مرکزی از رییس جمهور است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادرقلی ابراهیمی، ظهر جمعه در نشست هم اندیشی با تشکل‌های صنعتی و اقتصادی استان مرکزی از تخصیص صدها میلیارد تومان اعتبار برای جاده‌های مرکزی و بیمارستان ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: حضور بنده در کمیسیون تلفیق فرصتی مناسبی است تا موارد پیشنهادی در خصوص بودجه این استان در بودجه سال آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، خواستار توقف اجرای بخشنامه تغییر عناوین شغلی از متولیان این حوزه شد و اظهار کرد: موفق شدیم مجوزهای متعددی برای توسعه راه‌های استان اخذ کنیم و منابع آن از محل مشارکت‌های مردمی تأمین شد که با انجام این مهم، فرصت توسعه راه به سرمایه گذار داده می‌شود.

ابراهیمی افزود: بودجه سال آینده ۶ هزار هزار میلیارد تومان تعیین شد که خوشبختانه کسری زیادی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار است در لایحه بودجه، ۵۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که این مهم کمک می‌کند سال جاری کسری‌های بودجه جبران شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اینکه بانک مرکزی و بانک‌های عامل، سیاست انقباضی دارند، ادامه داد: تمامی پیشنهاد راهبردی بویژه در ارتباط با بودجه، لحاظ می‌شود.

افزایش ۳۸ درصدی بودجه سال آتی

ابراهیمی از افزایش ۳۸ درصدی بودجه در آینده خبر داد و گفت: در حوزه عوارض، گمرک و دارایی‌های سرمایه‌ای، ۳۸ تا ۴۳ درصد رشد در بودجه سال آینده پیش بینی شده است که بدون تردید این افزایش رشد بودجه، منجر به توسعه کسب و کار و اشتغال خواهد شد.

وی افزود: یک سوم تا یک چهارم منابع عمومی در دست مردم است و باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر بهره گیری صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با پرهیز از منفی گرایی گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار حداقل مبلغی باید برای رشد بودجه پیش‌بینی می‌شد ۳۸ درصد بود که محقق شد.

ابراهیمی با بیان اینکه تأمین مالی با حمایت سه بخش عمومی، دولتی و خصوصی محقق می‌شود، افزود.:لازم است منابع بخش خصوصی و عمومی را باید اضافه کنیم تا سرمایه گذاری جدید در استان داشته باشیم و از سویی باید ردیف‌های ملی تعیین تکلیف شود چراکه با ۲۰ درصد سهم بودجه استانی، تغییر آنچنانی در مرکزی لحاظ نمی‌شود.

وی، همدلی و وفاق را لازمه تحقق منابع مالی دانست و گفت: برای ارتقا جایگاه واقعی استان مرکزی از پیشنهادات تمام مدیران استانی، ملی و بخش خصوصی موضوعات مختلف را مطالبه می‌شود و تنها با این اقدام است که می‌توانیم فرصت‌های سرمایه گذاری را در استان عملیاتی کنیم.

زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران در استان مرکزی فراهم شود

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت زیر ساخت‌ها در استان مرکزی برای جذب سرمایه گذار گفت: سرمایه گذاران زیادی خواهان حضور در این استان هستند اما به دلیل مشکل زیر ساخت‌ها در سالیان اخیر پروژه‌های ملی در استان مرکزی تعریف نشده است البته در مجمع نمایندگان استان پیگیر این موضوع هستیم تا پروژه‌های ملی در پیوست‌های بودجه‌ای استان مرکزی لحاظ شود.

ابراهیمی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع عمومی به صورت ملی توزیع می‌شود گفت: یکی از علت‌های عقب افتادن شاخص‌های بودجه‌ای استان مرکزی به این دلیل است استفاده زیادی از منابع ملی نداشتیم و از دولت چهاردهم انتظار می‌رود در نحوه استفاده و توزیع اعتبارات ملی در تمامی استان‌ها عادلانه برخورد کند.

ابراهیمی اظهار کرد: یکی از مسائل اصلی موضوع سیاست‌های ارزی است که از وزیر اقتصاد ۲ مرتبه درخواست شده که نرخ ارز را تعیین تکلیف کنند در غیر اینصورت مشکلات ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: بدون شک اعمال سیاست‌های صحیح ارزی و مداخله به موقع بانک مرکزی به منظور جلوگیری از تغییرات ناگهانی ارزی، این مشکلات را حل می‌کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: یارانه پنهان حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است بنابراین یارانه‌ها باید تعیین تکلیف شوند، هر چند پیشنهاد، پرداخت مستقیم یارانه به مصرف کننده است.