قزوین- امام جمعه قزوین گفت: وفاق در همسایگی نفاق قرار دارد و همه باید مراقب باشیم وفاق به نفاق منجر نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: برای داشتن جامعه ای با تقوا همه باید در همه بخش های جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به سالگرد افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون، افزود: قیام امام (ره) در برابر این قانون و روشنگری ایشان سیلی بسیار محکم و تاریخی بر صورت استکبار و آغازگر عملیات ضد استکباری در جهان اسلام بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه روشنگری علیه کاپیتولاسیون زیربنای مقاومت اسلامی را بنا نهاد، ادامه داد: این سیلی بزرگ باعث شکل گیری جبهه واحد در برابر کفر و مستکبران عالم شد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز بسیج دانش آموزی تاکید کرد: دل نوجوان‌ها زمین مستعد و آماده است و اگر ما از این زمین مستعد برای کاشت مفاهیم دینی و قرآن استفاده نکنیم بدون شک دشمن از آن بهره خواهند شد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه علاقه نوجوان‌ها و جوانان به مسجد و دین هر روز بیشتر می‌شود، بیان کرد: ضمیر پاک جوانان و نوجوانان آنها را به سمت مفاهیم دینی و الگوهای این حوزه سوق می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیروی از هوای نفس ریشه بسیاری از اختلافات است، تصریح کرد: اگر برای رضای خدا تلاش کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم طبیعتاً کارها بهتر پیش رفته و شیطان نیز شکست می خورد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نباید اجازه دهیم انقلاب به دست نامحرمان بیفتد، گفت: افرادی که برای این انقلاب هیچ زحمتی نکشیده و در برابر دشمن و فتنه سکوت کرده اند نامحرمان به انقلاب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وفاق با انتخاب مسئولان باتجربه و دلسوزِ نظام و انقلاب محقق می شود، اضافه کرد: گر نامحرم یا استاندار و فرماندار شود باعث خسارت جبران ناپذیری خواهد شد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: وفاق در همسایگی نفاق قرار دارد و همه باید مراقب باشیم وفاق به نفاق منجر نشود.

امام جمعه قزوین افزود: استفاده از مدیران دلسوز و با تحربه می تواند به وفاق در جامعه بیشتر کمک کند و دولت باید این اصل را مورد توجه قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به شرایط منطقه یادآور شد: امروز همه باید طور که می‌توانیم به کمک نیازمندان جنگ‌زده در لبنان و غزه بشتابیم.