بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: با شهادت فرماندهان و نیروهای مقاومت، حزب الله روز به روز زنده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با اشاره به آیات قرآنی مبنی بر لزوم حمایت از مسلمانان، اظهار داشت: گاهی اوقات وظیفه ما حضور در میدان جنگ است و زمانی که شرایط فراهم نیست باید در پشت جبهه با کمک‌های مادی و معنوی خود از مجاهدین اسلام و خانواده‌هایشان حمایت کنیم.

امام جمعه موقت دیر افزود: جبهه استکبار می‌خواهد با تبلیغات سو خود دفاع مردم غزه از قدس شریف و حزب الله از کیان اسلام را زیر سوال ببرد که ما باید در این زمینه تبیین و روشنگری کنیم.

سعیدی با اشاره به راه‌اندازی پویش ایران همدل در سراسر کشور، بیان کرد: طبق آیات و روایات بر ما واجب است به مردم آواره غزه و لبنان کمک کنیم و از طریق این کمک‌ها در مقابل دشمن بایستیم.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به سالروز لایحه ننگین کاپیتولاسیون، تاکید کرد: باید هوشیار باشیم و بدانیم تاریخ همواره تکرار می‌شود اما اینکه چگونه سرنوشت نسل‌ها و آیندگان رقم بخورد به تأثیرگذاری انسان‌ها در آن زمان بستگی دارد.

وی با اشاره به بیانیه یک گروه حوزوی درباره شهادت شهید سنوار، گفت: اشکال بزرگی در این بیانیه است و آن به نوعی به رسمیت شناختن گروهک وحشی و تروریستی اسرائیل است در حالی که امام می‌فرمود باید اسرائیل غاصب از روی صفحه روزگار محو شود.

سعیدی با بیان اینکه بنا نیست عده‌ای یک گروهک غاصب صهیونیستی را در یک بیانیه به رسمیت بشناسند، افزود: شما که سخنان امام و منویات رهبری را شنیده‌اید و ایثارگری کودکان غزه‌ای را می‌بینید، از روی این کودکان غزه و لبنان خجالت نمی‌کشید؟

وی با بیان اینکه دفاع از مظلومان در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی به قبل از انقلاب برمی‌گردد، گفت: این گونه نیست که بگوییم قبل از انقلاب کسی با مسلمانان کاری نداشته است بلکه این ظلم و ستم‌ها قبل از انقلاب بوده است و امروز نیز صهیونیست‌ها در قالب طرح ژنرال برای کوچ اجباری مردم غزه اقدام کرده‌اند و در لبنان نیز بر سر مردم بمب می‌ریزند.

امام جمعه موقت دیر با تاکید بر اینکه باید از مرزها و مردم جامعه اسلامی در هر جای جهان حمایت کنیم، افزود: با کمک مالی و هر نوع کمک دیگری در کنار رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت مبارزه کنیم.

وی با اشاره به روز پدافند غیرعامل، بیان کرد: زیرساخت‌های ما باید به اندازه‌ای قوی باشد که علاوه بر مقابله با کرونا و سیل و … بتوانیم از مرزهای اسلام دفاع کنیم و بر دشمن حمله کرده و از خود دفاع کنیم و از داشته‌های خود محافظت کنیم.

سعیدی با گرامیداشت سالروز شهادت حسین فهمیده، گفت: در غزه و لبنان کودکان با الگوگیری از شهید فهمیده ایثارگری و فداکاری می‌کنند.

وی با تبریک روز نوجوان و هفته بسیج دانش‌آموزی، عنوان کرد: هم متولیان و هم دانش‌آموزان در رابطه با این روز به روشنگری و تبیین بپردازند.

امام جمعه موقت بندر دیر با گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت، تاکید کرد: با این شهادت‌ها و به شهادت رساندن فرماندهان و نیروهای مقاومت، حزب الله روز به روز زنده‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه الان دنیای اسلام در مرحله حساسی قرار گرفته است و روزانه شاهد قتل و کشتار مسلمانان هستیم، گفت: حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به هتل خبرنگاران و به شهادت رساندن تعدادی از آنها، جنایت است و آن را محکوم می‌کنیم.