امیرحسین چگینی نماینده وزن ۵۰-کیلوگرم تیم ملی جودو دانش آموزی با کسب مدال برنز ،نخستین مدال کاروان ورزش ایران در بحرین را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو، مسابقات المپیک دانش آموزی ۲۰۲۴ بحرین از یکم آبان ماه سال ۱۴۰۳ در شهر منامه پایتخت کشور بحرین با حضور ۷۱ کشور جهان در ۲۲ رشته ورزشی در ورزشگاه رسمی شهر منامه آغاز شده است.

این رقابت‌ها هر دو سال یک بار پیگیری می‌شود و کاروان دانش آموزی کشورمان با ۱۲۰ شرکت کننده در قالب ۱۲ تیم و ۸ رشته ورزشی به این رقابت‌ها اعزام شده‌اند.

تیم جودو ایران با ترکیب ۶ نماینده و با حمایت کامل فدراسیون جودو در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است.
امروز (جمعه چهارم آبان ماه -۱۴۰۳) جمعه نمایندگان اوزان ۵۰-،۶۰- و ۶۶- کیلوگرم روی تاتامی رفتند.

در وزن ۵۰- کیلوگرم امیرحسین چگینی دور اول با قرعه استراحت روبرو بود و در اولین مبارزه موفق به شکست نماینده هندوستان شد. وی در دومین مبارزه، بازی را مقابل نماینده آذربایجان واگذار کرد. چگینی برای رسیدن به مدال برنز نماینده کویت را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم حسین جعفری در نخستین مبارزه موفق شد، نماینده عربستان را ضربه فنی کند. وی در دور دوم نماینده برزیلی را در امتیاز طلایی ضربه فنی کرد. در سومین مبارزه نیز مقابل نماینده قزاقستان با اشتباه داوری بازی را به این جودوکار واگذار کرد.

جعفری در جدول شانس مجدد مقابل نماینده مجارستان بازی را برد. وی برای رسیدن به مدال برنز مقابل نماینده اوکراین شکست خورد و به جایگاه پنجمی دست یافت.

وزن ۶۶- کیلوگرم: محمد قربانی نیز در نخستین مبارزه مقابل نماینده کشور جمهوری آذربایجان بازی را واگذار و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

محمد جناب زاده سرمربی، وحید بنا مربی و عبدالله جعفری به عنوان سرپرست کنار تیم خواهد بود.