حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پنج دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در نبردهای جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی با موشک‌های هدایت‌شونده منهدم و سرنشینان آنها را کشته یا زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که پنج دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی منهدم کرده است.

حزب الله با صدور بیانیه‌هایی درباره این عملیات‌ها اعلام کرد: برای حمایت از ملت استوار فلسطین و مقاومت دلاور و شریف آن در نوار غزه و دفاع از لبنان و مردم آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۷:۰۰ بعدازظهر امروز دو تانک مرکاوای ارتش اشغالگر را در اطراف شهرک «العدیسه» با دو موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده و ضمن به آتش کشیدن آن سرنشینانش را کشته یا زخمی کردند.

رزمندگان حزب الله ساعت ۱۶:۳۵ یک تانک مرکاوا را نزدیک پایگاه «مسکاف عام» با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و آن را به آتش کشیده و سرنشینانش را کشته یا زخمی کردند.

ساعت ۱۶:۴۰ هم یک تانک مرکاوای اشغالگران در جاده «مرکبا- عدیسه» هدف موشک هدایت شونده حزب الله قرار گرفت و منهدم شد و سرنشیناش کشته یا زخمی شدند. نظامیان اشغالگر هم مجبور شدند به سمت پایگاه «العباد» عقب نشینی کنند.

حزب الله در بیانیه دیگری اعلام کرد مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۷:۰۰ عصر امروز و پس از پیشروی نظامیان صهیونیست به سمت شهرک «حولا» که یک تانک مرکاوا آنها را پشتیبانی می‌کرد، تانک را در کمین گرفتار و آن را با موشک هدایت شونده منهدم و سرنشینانش را کشته یا زخمی کردند. نظامیان هم هدف آتش‌بار و حملات سنگین راکتی قرار گرفتند.