دومین جایزه مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان به پاس سال‌ها خدمت در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی و مبارزه با سرطان، به دو تشکل مردمی و مؤسسه خیریه فعال در حوزه سرطان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و جذب مشارکت‌های مردمی مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، علی مهرابی بهار دبیر بخش مسئولیت پذیری اجتماعی کنگره کنسر ژنومیکس معیارهای انتخاب این خیریه‌ها را ارتقای سطح سواد جامعه در حوزه سرطان، ترویج سبک زندگی سالم، ارتقای فرهنگ خودمراقبتی، ترویج پیشگیری، غربالگری و تشخیص به هنگام و درمان بهینه در حوزه سرطان، تولید دانش و خرد با هدف سبک زندگی سالم، جلب مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سرطان و مشارکت در امر پژوهش در حوزه کنترل سرطان اعلام کرد.

جایزه مسئولیت پذیری اجتماعی کنگره بین المللی ژنومیکس به نام “مکسا” نامگذاری شده که در آئین اختتامیه کنگره، امسال به دو خیریه پیشگام ارائه خدمات پیشگیری تا درمان به شیوه‌های نوین مسئولیت پذیری اجتماعی اهدا شد.

مؤسسه خیریه بهنام دهش پور خدمات حمایتی را بدون تبعیض به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می‌دهد. این مؤسسه همچنین با کمک به تجهیز و توسعه مراکز استاندارد تشخیص زودهنگام و درمان سرطان در کنار اطلاع رسانی عمومی در مسیر ارتقا و بهبود سلامت فردی و همگانی جامعه تلاش می‌کند.

مؤسسه مردم نهاد شناخت و مهار سرطان یا خیریه شمس هم که از دل انستیتو کانسر ایران بر آمده است نیز بر اساس آخرین یافته‌های علمی برای مهار سرطان می کوشد و پیشگیری، درمان، تشخیص زودهنگام و مراقبت‌های تسکینی را محور فعالیت‌های خود معرفی می‌کند. تلاش مؤسسه شمس این است که بیماران مبتلا به سرطان از دسترسی به درمان و داروی مناسب محروم نشوند و خانواده بیماران احساس تنهایی نکنند.

بنا به این گزارش، سال گذشته نخستین جایزه مکسا به دکتر محمدرضا مسجدی چهره ماندگاری که نقش مهم و مؤثری در عرصه مسئولیت اجتماعی ملی و بین المللی در حوزه‌های غربالگری، پیشگیری از سرطان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی دارد، اهدا شد.