سیدمسعود شجاعی طباطبایی و مسعود نجابتی استادان هنر انقلاب و مقاومت برای شهادت علی حجازی هنرمند طراح گرافیک لبنانی پیام تسلیت منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از شهادت علی حجازی هنرمند طراح گرافیک لبنانی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و مسعود نجابتی هنرمندان طراح برای وی پیام تسلیت منتشر کردند.

در پیام تسلیت سیدمسعود شجاعی طباطبایی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جوانی بی ادعا از سرزمین مردان هنر و مقاومت برخاست تا هنر پایداری را هنرمندانه روایت کند. این خلوت گزیده کوی دوست در این مسیر مقدس و با شکوه گام برداشت تا به جایی رسید که تنها خدا نظاره گر بود؛ آنجا که راز فنا شدن در عشق الهی چنان جلوه کرد که او زیباترین تجلی آفرینش را دید و آن را به نقد جان خرید.

سیمای این هنرمند که آینه ای از جمال حق شده بود نور وجودی اش را به آفاق می‌پراکند. او که غل و زنجیر تعلقات دنیوی را از دست و پای جان و دلش باز کرده بود جاذبه خاک را رها کرد و در آسمان بیکران عشق الهی پر گشود و به کمال رسید.

او اثری خلق کرد که در آن عشق به خدا و زیباترین جلوه آفرینش به شکلی بی بدیل در هم آمیخته بود. برادر نازنینم علی حجازی هنرمند گرافیست لبنانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

عزیز دل من شهادتت مبارک.»

همچنین، پیام تسلیت مسعود نجابتی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنهُم مَن قضی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

هنرمند مجاهد علی حجازی که همه عمرش را در راه خدا مجاهدت کرده و رسم شجاعت و پایداری را با خامه هنر به تصویر کشیده بود آخرین اثر هنری اش را با خون آفرید و به سرمنزل معشوق رسید. او قلمش را که لحظه‌ای بر زمین نگذاشته بود به نقاش هستی سپرد و خود موضوع آثار هنری شد. او که سال‌ها در داغ شقایق های آتش گرفته تصویر شهادت را بر لوح جان کشیده بود شقایقی شد تا دیگران در وصفش سرود شهادت بسرایند.

علی حجازی نیز که همچون برادر شهیدش محمدمهدی عمار جان و تن را در زمزم نور شست و شو داده بود به قافله نورانی رِجالٌ صَدَقُوا» پیوست؛ همان نورخواران و نور آشامانی که قوام عالم اند و اگر نباشند اهل دنیا حقیقت عشق و زیبایی را هیچگاه در نخواهند یافت. آنان هستند که با خون خویش مفهوم مقاومت را برای اهل زمین معنا می‌کنند تا آنجا که در مرگی سرخ و تاجرانه جان‌شان را که از دوست به عاریت گرفته اند به او باز می‌گردانند و خود تصویر و معنای مقاومت می‌شوند.

علی حجازی و محمدمهدی عمار نیز جاودانه شدند و به ستارگان روشن هدایت پیوستند تا زین پس از آسمان نور به سوی‌شان سوق دهند و ما قبرستان نشینان عادات خاکی را به سوی قله‌های نور و کمال رهنمون شوند.

این جانب شهادت این هنرمندان مجاهد را به خانواده‌های آنان و به برادرانم در حزب الله لبنان تبریک و تسلیت می‌گویم و از خدای سبحان برایشان صبر و اجر میخواهم. یقین دارم که خون علی و محمد مهدی به همراه خون سید شهیدان مقاومت سید حسن نصر الله و دیگر یارانشان به زودی به عمر نحس و پلید رژیم غاصب صهیونیستی پایان خواهد داد و بر اثر این خون‌ها و مجاهدت‌ها خورشید پیروزی و آزادی از افق قدس شریف درخشیدن خواهد گرفت؛ ان شاء الله.

امیدوارم که خداوند ما را نیز در راه سرخ مقاومت ثابت قدم بدارد و به قافله نورانی شهیدان ملحق گرداند.»