کرمانشاه- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نفوذ و کمین دشمن در فضای مجازی تهدیدی جدی برای جوانان ما است، گفت: والدین بر فرزندان خود جدی‌تر نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا غلامی شامگاه جمعه در جمع والدین دانشجویان با اشاره به چالش‌های فضای مجازی، اظهار کرد: حضور فعال و آگاهانه خانواده‌ها در این دوره به‌ویژه برای دانشجویانی که در سراهای دانشجویی سکونت دارند بسیار ضروری است زیرا این دانشجویان به دلیل تجربه‌ی زندگی مستقلی که با آن روبرو می‌شوند می‌تواند آن‌ها را به افراد مستقل و خودکفا تبدیل کند اما در صورت نبود حمایت مناسب در این بازه زمانی می‌تواند به چالش‌ها و مشکلات جدی ختم شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در فضای مجازی به مراتب فعال‌تر از دیگران هستند و سبک زندگی آن‌ها نیازمند توجه بیشتر است، افزود: حضور پررنگ‌تر دانشجویان در فضای مجازی خارجی می‌تواند آسیب‌هایی به همراه داشته باشد که در همین راستا نیازمند نظارت و همراهی والدین در این مسیر خواهیم بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حالی که جوانان ما در عرصه‌های مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی با خون خود از کشور دفاع می‌کردند اما این امروزها دشمن با نفوذ و برنامه‌ریزی در فضای مجازی به کمین نشسته و این حضور مستعمره گونه‌ی دشمن در فضای مجازی تهدیدی جدی برای جوانان ما محسوب می‌شود.

غلامی با تاکید بر نظارت والدین بر حضور دانشجویان و فرزندان خود در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: از والدین درخواست داریم که با نظارت جدی بر فعالیت‌های فرزندان خود از وقوع مشکلات جلوگیری کنند.

وی در ادامه حضور دانشجویان در انجمن‌ها و کانون‌های علمی و دانشجویی را موجب ارتقا روحیه نشاط، شادابی و همدلی در بین دانشجویان دانست و اشاره کرد: فعالیت‌های کانون‌ها، انجمن‌ها، برگزاری مراسم‌های ملی، مذهبی، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای دانشجویان در راستای اهداف علمی، روانشناختی و… از جمله برنامه‌هایی است که تنها با مشارکت دانشجویان برگزار می‌شود و برای بهبود روحیه همدلی و مشارکت اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی و دانشجویی از حضور و فعالیت تشکل‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۳ انجمن علمی، ۲۸ کانون فرهنگی مذهبی، هشت نشریه و تشکل‌های دانشجویی شامل جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، هیأت‌های دانشجویی و همچنین برگزاری جشنواره‌های متنوع ورزشی، جشنواره‌های سیمرغ و دانشجوی نمونه، قرآن و عترت، رسا و نهج البلاغه دانشگاهیان و …در این دانشگاه خبر داد.

غلامی حضور دانشجویان در کانون‌های جهادی را بسیار مؤثر دانست و اضافه کرد: برگزاری رویدادهای داوطلبانه جهادی برای ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، غربالگری و … به مناطق محروم، یکی از اهداف مورد تاکید و مورد حمایت ویژه معاونت فرهنگی دانشگاه قرار دارد.

وی با دعوت از دانشجویان برای عضویت در تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی-هنری و انجمن‌های علمی، درخواست کرد: با عضویت در این تشکل‌ها می‌توانند در مسیر توسعه خود و پیشرفت دانشگاه حرکت کنند و با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مسیر عدالت خواهی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بکوشند چرا که دانشجویان آینده سازان ایران اسلامی هستند و مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط مطلوب در جهت حفظ و رشد این سرمایه‌های گرانبها به کار می‌گیرند.