اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز کشت پاییزه در استان با کشت محصول چغندرقند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: کشت پاییزه در سال زارعی جدید از شهریور ماه امسال با کشت محصول چغندر قند در سطح ۱۵ هزار هکتار آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه امسال ۱۸ هزار هکتار کشت این محصول در مزارع استان انجام می‌شود. همچنین کشت کلزا در سطح ۲۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان انجام شده است که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته هفت هزار هکتار افزایش نشان می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه عملیات تهیه زمین برای کشت گندم در شهرهای جنوبی استان از جمله هندیجان، شادگان، رامشیر، دشت آزادگان و هویزه شروع شده است، بیان کرد: در برخی مناطق عملیات بذرکاری انجام شده است. در مجموع امسال ۵۳۵ هکتار کشت گندم آبی و ۲۲۰ هزار هکتار کشت گندم دیم در مزارع استان انجام می‌شود.

سید احمدی از توزیع ۱۰ هزار تن گندم گواهی شده میان کشاورزان استان خبر داد و عنوان کرد: برای هر هکتار ۲۵۰ کیلوگرم و در مجموع یک هزار و ۷۵۰ تن کود اوره، فسفات و پتاس در کشت پاییزه توزیع می‌شود و کشاورزان می‌توانند برای دریافت این کودها به ادارات جهاد کشاورزی در سراسر استان مراجعه کنند.

وی با عنوان اینکه ۳۰ میلیون لیتر سوخت برای کشت پاییزه به صورت جداگانه برای ماه‌های آبان و آذر اختصاص یافته است، گفت: طبق برنامه برای ۶۵۴ هزار هکتار کشت آبی، ۵.۶ میلیارد متر مکعب آب اختصاص یافته است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.