اهواز - فرماندار اهواز گفت: مسئله آب‌های سطحی در اهواز یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود و مشخص شود آبفا و شهرداری هر کدام چه وظایفی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده جمعه شب در نشست بررسی تمهیدات بارندگی و دفع آب‌های سطحی که در سالن حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: درد بزرگی در شهر اهواز وجود دارد و آن هم این است که از ابتدا تاکنون طراحی درستی برای مسئله آب‌های سطحی انجام نشده است، همچنین بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری مبحثی وجود دارد مبنی بر اینکه آبفا اعتقادی ندارد متولی دفع آب‌های سطحی هستند.

فرماندار اهواز بیان کرد: شهرداری نیز به نوعی الزام می‌داند که باید در موضوع دفع آب‌های سطحی به این دستگاه کمک شود لذا لازم است در این خصوص تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه روی کاغذ می‌گویند هماهنگ هستیم اما در عمل اینگونه نیست؛ بنابراین یک بار برای همیشه این مساله تعیین و تکلیف شود که آبفا متولی است یا خیر، که اگر متولی نیست لازم است چاره اندیشی شود.

فرماندار اهواز با بیان اینکه تاکنون برای آب‌های سطحی طرحی نداشته‌ایم، تصریح کرد: به تازگی روی کاغذ کار را شروع کرده‌اند اما ما طرح مطالعاتی ندیده‌ایم، اگر در این چهار سال کار را کم کم شروع می‌کردند، تاکنون حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم در حالی که تازه می‌خواهیم اقدام کنیم.

به گفته موالی زاده، از سوی شهرداری اقداماتی در زمینه آب‌های سطحی انجام شده و زحماتی کشیده‌اند اما تنها چیزی که در خصوص آب‌های سطحی دیده‌ایم این بوده که اعلام کرده ان ۱۲ همت پول نیاز داریم، این مردم به خصوص در مناطق حاشیه اهواز هستند که درگیر آب گرفتگی می‌شوند بدون اینکه دولت را نقد کنند فقط التماس ما می‌کردند زندگی شأن را نجات دهیم، اینها همه از کم کاری ما بوده است.

وی با بیان اینکه مسئله آب‌های سطحی را باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف کرد، افزود: تکلیف آبفای اهواز مشخص نیست، دستگاه را مجزا کرده و شرکت مستقل شده است اما عملاً روی کاغذ، زیرا نه تنها اختیارات و بودجه ندارند حتی نمی‌توانند مجری انتخاب کنند، این موارد مهم است که اگر رسیدگی نشود امسال نیز شاهد آبگرفتگی در اهواز خواهیم بود.

فرماندار اهواز اظهار کرد: منطقه بامدژ و ملیحان در حال آسیب جدی برای سیل هستند، سال‌ها این را می‌گوئیم اما بودجه‌ای برای این مسأله لحاظ نشده است.

موالی زاده با بیان اینکه متأسفانه فرمانداری اهواز در مواردی دیده نمی‌شود، تصریح کرد: اگر فرمانداری اهواز را دخیل کنید بسیاری از اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: لایروبی شبکه فاضلاب و کانال‌هایی توسط آب و برق را داریم که باید رسیدگی شود، این موارد اهواز را محاصره کرده‌اند و اگر لایروبی نشوند در خطر سیل قرار داریم لذا در این خصوص الزام جدی دستگاه‌هایی مثل فولاد، نفت، حفاری و نیشکر که اطراف اهواز هستند کمک کنند تا از بحران خارج شویم. البته برخی از دستگاه‌ها در این خصوص با ما همکاری و کمک داشته‌اند اما برخی دیگر از دستگاه‌ها اصلاً کمک نمی‌کنند.