تبریز-نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: آذربایجان شرقی از استان های زرخیز در حوزه کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید حسن ربانی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل امام جمعه تبریز که با حضور شهرام شفیعی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و حجت الاسلام و المسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و مجموعه‌های مختلف کشور، جایگاه پدری دارند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی یکی از این مجموعه هاست که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند. اهمیت مسئله تأمین امنیت غذایی امروز به خوبی روشن شده است و اگر بگوییم یکی از مهمترین مسائل پایه کشور است مبالغه نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: اگر کشور در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته است در برابر تحریم‌های فلج کننده ایستادگی کند بخش عمده‌ای از آن مرهون حوزه کشاورزی است که فعالان و بهره برداران این حوزه تولید کرده اند و اجازه نداده اند تحریم‌ها بر معیشت مردم اثر بگذارد.

آیت الله ربانی ادامه داد: آذربایجان شرقی یکی از استان زرخیز در حوزه کشاورزی است که مدیران آن با جدیت در حال خدمت هستند.

وی با اشاره به اهمیت زکات گفت: مسئله زکات باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و جایگاه آن ارتقا پیدا کند.

رئیس شورای زکات کشور بیان کرد: رشد معنویت و ارتقا منابع انسانی در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم با توجه ویژه و حمایت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، این استان یک الگوی برای کشور در حوزه منابع انسانی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذریایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار گفت: رود ارس کمبودی از نظر منابع آبی ندارد و می‌توان از ظرفیت این منطقه در حوزه تولید شیلات و آبزیان به صورت بهینه بهره برداری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل بر ضرورت افزایش سهم شیلات در رژیم غذایی مردم استان تاکید کرد و گفت: افزایش تولید شیلات می‌تواند قیمت آن را در بازار کاهش داده و منجر به این شود که طبقات پایین‌تر نیز به راحتی آن را در سبد غذایی خود جای دهند.

وی افزود: منطقه ارس و حاشیه رود ارس ظرفیت کافی برای سرمایه گذاری در حوزه شیلات را دارد و می‌توان با اعطا تسهیلات مشوق‌هایی برای جوانان ایجاد کرد که در این حوزه فعالیت خود را آغاز کنند.

امام جمعه تبریز با تمجید از عملکرد استان در حوزه تولید گندم گفت: در حوزه دام و طیور نیز وضعیت استان مناسب است اما باید تلاش شود تا قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفری سه روزه در آذربایجان شرقی حضور خواهد داشت و دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، غبارروبی گلزار شهدای تبریز، حضور در همایش غذای حلال و سالم، بازدید از طرح‌های کشاورزی تبریز، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم و حضور در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی از مهمترین برنامه‌های حجت الاسلام و المسلمین ربانی است.