قم- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: در ۷۵ مسجد استان هسته‌های تربیت محور در راستای تعمیق بخشی معارف اسلامی و افزایش سطح آگاهی‌های دینی و اجتماعی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری با بیان این که توانمندسازی و تحول در نیروی انسانی یکی از راهبردهای کلان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم است، گفت: در این راستا در جهت تعمیق بخشی معارف اسلامی و افزایش سطح آگاهی‌های دینی و اجتماعی بر پایه یک برنامه منسجم و منظم، هسته‌های تربیت محور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تشکیل شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: این هسته‌ها از سال ۱۴۰۲ با ارائه یک برنامه تربیتی مورد تأیید اساتید برتر کشور و با محوریت کتاب بی نهایت (اثر استاد ارجمند حجت الاسلام و المسلمین وکیلی) مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در مساجد منتخب استان قم شروع به فعالیت کردند.

وی به خدمات ستاد کانون‌های مساجد استان قم به هسته‌های تربیت محور اشاره کرد و گفت: برگزاری چندین دوره آموزشی مربیان توحیدی به منظور ارتقای سطح علمی و مهارتی مربیان فعال در کانون‌ها، حمایت از مبلغان و مبلغات به صورت ماهانه، توزیع کتاب بی نهایت میان مربیان کانون‌های مجری طرح و حمایت‌های نقدی و غیرنقدی از کانون‌های مجری طرح هسته‌های تربیت محور از جمله خدمات ستاد می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری افزود: تا کنون حدود ۷۵ هسته تربیت محور در مساجد استان قم به تفکیک خواهر و برادر تشکیل شده است که با توجه به استقبال بالای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از این طرح، مرحله جدید ثبت نام و تشکیل هسته‌های تربیت محور را آغاز کردیم.

برچسب‌ها