ایجاد اشتغال و درآمدزایی یکی از چالش‌های اساسی امروز محسوب شده که بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اعتبار و سرمایه کافی یا نبود راه‌حل و ایده مناسب برای شروع کسب و کار، از آن دوری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایجاد اشتغال و درآمدزایی یکی از چالش‌های اساسی امروز محسوب شده که بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اعتبار و سرمایه کافی یا نبود راه‌حل و ایده مناسب برای شروع کسب و کار، از آن دوری می‌کنند. مؤسسه نذر اشتغال امام حسین (ع) با ارائه راهکارها و آموزش‌های لازم، این مشکل را حل می‌کند.

اکبر اخوان مقدم مدیر عامل خیریه نذر اشتغال امام حسین در اصفهان است. او معتقد است به جای دادن ماهی به مردم بهتر است ماهیگیری یادشان بدهند. از این رو در این خیریه ما فقط نذر اشتغال دارند و راهکاری برای این موضوع در نظر گرفته‌اند تا مقداری از سیاست‌های گذشته را تغییر دهند.

این مؤسسه در حاشیه اصفهان و روستاها، تا هزار اشتغال ایجاد کرده و یکی از بزرگترین کارآفرینان اجتماعی مستقل در کشور هستند. برای انجام این کار و نذر اشتغال نیاز به یک محل مانند مسجد یا خیریه هست، همچنین یک نفر ناظر دائمی می‌خواهد تا همیشه روی کار باشد و تمام جوانب اجرای آن را در نظر داشته باشد.

علاوه بر آن، برای هر اشتغال ۵ میلیون تومان سرمایه نیاز است؛ با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و ایجاد کسب‌وکار با سرمایه‌های بالای ۱۰۰ میلیون، این مقدار اعتبار بسیار ناچیز است.

مورد مهم دیگر، لزوم حضور یک کارشناس در هر منطقه است تا با ارزیابی و تحلیل مناطق، پتانسیل‌ها را شناسایی کرده و بر حسب آنها، نوع کار مشخص شود. در این سطح، زحمت‌ها و مشکلات بیمه، دارایی، کارهای اداری و مشکلات فروش با ارائه راهکارهایی توسط ما حل می‌شود و سختی‌هایی که در این مسیر به وجود می‌آید، با راهنمایی‌های خیریه نذر اشتغال، برطرف می‌شود.