رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: رسیدگی قضایی به پرونده‌های ارجاعی با دقت و سرعت ادامه دارد و تا کنون بیش از ۸۰ درصد از پرونده‌های رسوبی خاتمه یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان با اشاره به اعطای حکمیت از سوی رئیس قوه قضائیه به وی برای رفع مشکلات مردم در راستای تحقق حقوق عامه اظهار کرد: در حاشیه سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه به استان‌های مختلف کشور، اگر اختلافاتی بین نیروهای مسلح با مردم، ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر وجود داشته است، معمولاً به ما ماموریت‌هایی داده می‌شود که این موارد را بررسی کرده و با داوری رتق و فتق کنیم.

کمک به صدور سند مالکیت و انتقال مالکیت از اراضی نیروهای مسلح در سنندج

وی با اشاره به اقداماتی که در این راستا به صورت عینی در برخی استان‌های کشور رخ داده است، عنوان کرد: در مشهد اقدامات صورت گرفته منجر به بازگشایی خیابان لشگر شد. در زنجان اقدامات لازم برای برطرف کردن عیوب کمربندی که داخل شهر زنجان بود، صورت گرفت. همچنین صدور سند مالکیت و انتقال مالکیت از اراضی نیروهای مسلح در استان کردستان و شهر سنندج از دیگر اقدامات بود، جلساتی هم برای حل مشکل اراضی مورد اختلاف ارتش و شهرداری در بوشهر انجام شد و فنس‌ها در خیابانی به طول هزار و ۸۰۰ متر برداشته و این خیابان تبدیل به خیابان سلامت شد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح: بیش از ۶ هزار متر از اراضی منطقه دازگاره رفع تصرف شده است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح: به بیش از ۸۰ درصد از پرونده‌های رسوبی رسیدگی شده است / اقدامات انجام شده در استان‌ها در راستای مسئولیت حکمیت

تکمیل بلوار جنب پادگان ارتش در بیرجند

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان یادآور شد: همچنین تکمیل بلوار جنب پادگان ارتش در بیرجند که پس از توافق شهرداری و ارتش و رها سازی قسمتی از اراضی پادگان انجام شد و انشاالله هفته آینده افتتاح می‌شود.

رسیدگی به مشکلات مردم پارس آباد

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح عنوان کرد: از دیگر اقدامات در این راستا می‌توان به مشکلی که مردم در شهرستان پارس آباد اردبیل در رابطه با خانه‌های مسکن مهر داشتند، اشاره کرد که برای رفع آن باید به مرزبانی مراجعه می‌کردند، در این موضوع ورود کرده و پیشنهادات خود را به فراجا ارائه کردیم که بحمدالله موارد از آنجا منفک شده و به کلانتری داخل شهر منتقل شد. در پی این اقدام، مراجعات مردم که قبلاً خیلی سخت انجام می‌شد به راحتی امکانپذیر شد.

اقدامات در راستای احیای حقوق عامه

وی در عین حال گفت: در همه سفرهای استانی در راستای اجرای دستورات و منویات رئیس قوه قضائیه و انجام وظایفی که ذاتاً بر عهده ماست، کارها را انجام دهیم تا مشکلات مردم را نسبت به نیروهای مسلح برطرف کنیم؛ همه این اقدامات در راستای احیای حقوق عامه انجام می‌شود.

بحث انتقال پادگان‌ها به خارج از بعضی شهرها

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به پرونده‌های در دست بررسی در مجموعه سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز گفت: هم اکنون در حال رسیدگی به اختلافاتی که بین پایگاه‌های هوایی با سازمان فرودگاه‌های کشور وجود دارد، هستیم و همچنین بحث انتقال پادگان‌ها به خارج از بعضی شهرها و رفع اختلافات احتمالی در این خصوص در دستور کار است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح بیان کرد: پادگاه‌هایی در تهران، اهواز، اصفهان وجود دارد که فرایند انتقال نهایی آن‌ها به خارج از مرکز شهرها در حال اتمام است تا کار مردم تسهیل شود و از این اراضی استفاده بهینه شود.

رسیدگی به ۸۰ درصد از پرونده‌های رسوبی

وی در پایان عنوان کرد: رسیدگی قضائی به پرونده‌های ارجاعی با دقت و سرعت ادامه دارد و بحمدالله تا کنون بیش از ۸۰ درصد از پرونده‌های رسوبی خاتمه یافته است.