اردبیل-مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: ۲۹۱ دستگاه انواع و اقسام ماشین‌آلات سبک و سنگین برای روستاهای استان اردبیل توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهپور آذروند صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از ماشین آلات سبک و سنگین دهیاری‌ها و شرکت تعاونی دهیاری استان اردبیل اظهار کرد: تعداد ۲۹۱ دستگاه انواع و اقسام ماشین آلات نیسان حمل زباله، کامیون مکانیزه حمل زباله، لودر، گریدر، بیلبگو، کامیون ۶و۸ تن، بیل زنجیره‌ای، تریلی کشنده برای روستاهای شهرستان‌های استان اردبیل توزیع شد.

وی گفت: توزیع این ماشین‌آلات در راستای توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها استان اردبیل در مرحله اول ۲۹۱ دستگاه انجام شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با بیان اینکه این ماشین‌ها با اعتبار ۸ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان با تسهیلات ۸ درصدی در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت، ادامه داد: تجهیز ماشین‌آلات روستاها نقش مهم و بسزایی را در عمران و آبادانی و زیربنایی روستاها، عملیات زمستانی، سیل و بحران ایفا خواهند کرد.

آذروند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۲ دستگاه ماشین نیسان کمپرسی حمل زباله برای روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰۰ نفری و گردشگری بوده که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بلاعوض از محل اعتبارات سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پرداخت شده است.