رئیس‌جمهور آمریکا، در یک عذرخواهی رسمی از بومیان آمریکا، از نقش دولت این کشور در ایجاد مدارس شبانه‌روزی که طی ۱۵۰ سال به بومیان آسیب رسانده بود، ابراز پشیمانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاتحاد، رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، روز جمعه به‌طور رسمی بابت نقش دولت آمریکا در مدیریت مدارس شبانه‌روزی که بیش از ۱۵۰ سال به بومیان آمریکایی (سرخ‌پوستان) آسیب رسانده بود، عذرخواهی کرد.

بایدن در عذرخواهی خود در یک زمین ورزشی روباز در روستای «لافین» ایالت آریزونا نزدیک شهر فینیکس گفت: «این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در تمام دوران حرفه‌ای خود فرصت انجام آن را داشته‌ام.»

وی افزود: «این گناهی است که بر روح ما سنگینی می‌کند… من به‌طور رسمی عذرخواهی می‌کنم.»

در این سخنرانی، چند صد نفر حضور داشتند که بسیاری از آنان لباس‌های قبیله‌ای سنتی به تن داشتند و هنگامی که بایدن بابت آسیب‌های وارد شده به بومیان آمریکایی در مدارس شبانه‌روزی در سراسر این کشور عذرخواهی کرد، وی را تشویق کردند.

این اولین باری بود که بایدن در زمان حضور در سمت خود به یکی از مناطق بومیان آمریکا می‌رود. این بازدید بخشی از تلاش‌های او برای تقویت میراث سیاسی‌اش در ماه‌های پایانی حضورش در کاخ سفید به شمار می‌رود.

همچنین، ایالت آریزونا یکی از هفت ایالت نوسانی در رقابت شدید انتخابات آمریکاست که قرار است در پنجم نوامبر برگزار شود. در این انتخابات، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین جمهوری‌خواه به رقابت خواهند پرداخت.