اهواز - معاون شهرداری اهواز گفت: تمام پروژه‌های دفع آب‌های سطحی در اهواز از محل اعتبارات داخلی شهرداری اهواز است در حالی که چندین همت بودجه لازم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مرادحسینی جمعه شب در نشست بررسی تمهیدات بارندگی و دفع آب‌های سطحی که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، بیان کرد: از سال ۹۸ که سیلاب اهواز پیش آمد نقاط متعددی در شهر دچار آب گرفتگی و سیلاب بودند که در بازه ای بیش از ۸۰ نقطه شناسایی و احصا شده بود. در سال‌های گذشته با کارهایی که از سوی شهرداری، آب و فاضلاب و به صورت مشترک در طرح‌های ضربتی انجام شد، بخش اعظمی از آنها برطرف شد.

وی با بیان اینکه اولین زون آب‌های سطحی را در سال ۱۴۰۰ در کوی علوی کلنگ زنی و آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: خط اصلی این مسیر در مدار قرار گرفته و در حال حاضر ۲ ایستگاه الهادی و ولیعصر آبفا به آن متصل شده که به دفع آب‌های سطحی در منطقه ۶ کمک بسیاری می‌کند.

مرادحسینی اضافه کرد: در منطقه یک عمده بحران در خیابان ادهم و بلوار آیت الله بهبهانی بود که این پروژه هم آغاز شده است. همچنین سپیدار و نقاطی که در منطقه هفت به صورت خاص دچار آب گرفتگی بود پروژه بعدی است که شروع شده و از آنجایی که پروژه بزرگی است و نقاط بسیاری را شامل می‌شود، همان پروژه هم با اولویت نقاط بحرانی تقسیم بندی شده است.

وی با اعلام اینکه منطقه هشت خود دچار بحران است، عنوان کرد: از آنجایی که بخشی از فاضلاب و آب‌های سطحی مناطق یک و هفت به سمت منطقه هشت گسیل می‌شود، نقاط بحرانی یکی از مناطق شاخص است که پروژه بزرگی در منطقه مذکور تعریف شده و نقاط متعددی را شامل می‌شود که این هم کلنگ زنی شده و اگر به اتمام برسد در این منطقه نقاط بحرانی نخواهیم داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: تا زمانی که شبکه فاضلاب اهواز تکمیل نشود و این شبکه آب‌های سطحی که هزینه چندین همتی دارد تکمیل نشود، شاید به دلیل بارش‌های مختلف و شرایط بعدی که ممکن است حادث شود در نقاطی به جز نقاط مذکور، مشکل آب گرفتگی برای شهر پیش بیاید که آن هم پس از پروژه‌های در اولویت کارشان به ترتیب انجام خواهد شد.

به گفته مرادحسینی، تمام پروژه‌های در حال انجام توسط شهرداری، از محل اعتبارت داخلی است، از آنجایی که آب‌های سطحی در اهواز چندین همت نیاز دارد نمی‌توانیم امیدواریم باشیم که با هزینه‌های جاری شهرداری تمام طرح در حداقل زمان به نتیجه برسد لذا باید در این خصوص چاره اندیشی شود.