ششمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۲۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد در راستای تحول نظام دانشی و خیزش جدید علمی در دانشگاه و به منظور تکمیل مدرسان مورد نیاز برای تدریس درس انس با قرآن کریم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، ششمین فراخوان جذب مدرس این درس را برگزار کند.

حجت‌الاسلام معرفت با بیان اینکه این فراخوان ویژه متقاضیانی است که مجوز تدریس از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند یا تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته است، خاطرنشان کرد: مدرسانی که قبلاً مجوز تدریس داشته‌اند و اکنون تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته، جهت تمدید مجوز در این فراخوان ثبت‌نام کنند. این دسته از مدرسان و ائمه جماعات دانشگاه آزاد اسلامی که قرارداد معتبر دارند از آزمون کتبی معافند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با شاره به اینکه ملاکِ معافیت از آزمون کتبی، بارگذاری مجوز قبلی تدریس درس انس با قرآن کریم یا قرارداد معتبر همکاری ائمه جماعات در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ثبت‌نام است، تصریح کرد: برای متقاضیان تمدید مجوز، بارگذاری گواهی شرکت در کارگاه توانمندسازی مدرسان انس با قرآن کریم الزامی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های توانمندسازی مدرسان درس انس با قرآن کریم که توسط اداره‌کل تبلیغ و امور دینی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده می‌توانند با مراجعه به سامانه صدور گواهی به نشانی https://iau.nahad.ir/cert تصویر گواهی را مشاهده و ذخیره کنند، اظهار کرد: ثبت‌نام در این فراخوان از روز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ آغاز شده و آخرین مهلت ثبت‌نام ۲۶ آبان ماه است. همه متقاضیان باید در سامانه این فراخوان به نشانی https://iau.nahad.ir/modaresi_quran ثبت‌نام کنند، حتی متقاضیانی که معاف از آزمون کتبی هستند.

حجت‌الاسلام معرفت با اشاره به افراد واجد شرایط جهت شرکت در این فراخوان، تصریح کرد: همه فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه سراسر کشور که دارای مدرک تحصیلی سطح ۳ یا ۴ هستند، یا فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث و ادبیات عرب هستند. همچنین دارندگان گواهی کسب رتبه برتر حفظ یا قرائت در مسابقات کشوری سازمان‌ها و نهادها، یا برگزیدگان استانی سازمان اوقاف و امور خیریه برای اخذ مجوز تدریس از اولویت برخوردارند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، درخصوص تاریخ برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی این فراخوان گفت: آزمون کتبی در روز یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح به صورت مجازی برگزار خواهد شد. فقط کسانی مجاز به شرکت در آزمون کتبی هستند که قبلاً در سامانه ثبت‌نام کرده‌ باشند. آزمون شفاهی نیز در آذر و دی ۱۴۰۳ به صورت حضوری در استان متقاضیان برگزار خواهد شد. تلاش خواهیم کرد تا قبل از آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مجوزهای تدریس این فراخوان را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه قبول‌شدگان در فراخوان‌های قبلی، می‌توانند جهت مشاهده مجوز تدریس درس انس با قرآن کریم، به سامانه استعلام مجوز تدریس به نشانی https://iau.nahad.ir/XJk مراجعه کنند، افزود: کتاب «حلیة القرآن» سطح ۱ و ۲ تألیف استاد موسوی بلده، کتاب «روانخوانی و تجوید قرآن کریم» تألیف استادان حبیبی و شهیدی و کتاب «خودآموز زبان وحی» تألیف استاد وحیدی‌مهر، منابع آزمون کتبی و شفاهیِ فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام معرفت شرط دعوت به آزمون شفاهی را کسب حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ در آزمون کتبی دانست و خاطرنشان کرد: حداقل نمره قبولی، نمره ۲۱ از ۳۰ و شرط صدور مجوز تدریس، کسب حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ در آزمون شفاهی است.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه پس از موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی، به متقاضیان مجوز تدریس ارائه می‌شود، اظهار کرد: مدت اعتبار مجوز تدریس بر اساس میانگین امتیازات کتبی و شفاهی، سه‌سال برای امتیاز ۷۰ تا ۷۹، چهارسال برای امتیاز ۸۰ تا ۸۹ و پنج‌سال برای امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ خواهد بود.

وی با بیان اینکه متقاضیان جذب هیأت علمی (پیوسته یا وابسته) یا دستیار آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی الزاماً باید این مجوز را اخذ کرده و جهت تکمیل مدارک در سامانه ساجد بارگذاری کنند، گفت: اخبار و مطالب مرتبط با این فراخوان در پیامرسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/nahad_farhangi اطلاع‌رسانی خواهد شد. جهت آگاهی از بخشنامه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها و دریافت لینک آزمون، عضویت متقاضیان در این کانال الزامی است. همچنین تلفن پشتیبانی ۰۲۱۴۷۳۵۲۱۲۲ جهت پاسخگویی در خدمت متقاضیان خواهد بود.