بیرجند-رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قائن گفت: برگزاری جشنواره زرشک و زعفران از جمله بزنگاه‌هایی است که در جذب گردشگر کشاورزی و ترویج آن تاثیر زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس زاده صبح شنبه در حاشیه جشنواره زرشک و زعفران در قائن اظهار کرد: برگزاری جشنواره زعفران و زرشک در قاین، فرصتی عالی برای معرفی کیفیت ممتاز این محصولات استراتژیک به مردمان شهرهای دیگر، فعالان اقتصادی و علاقمندان به گردشگری کشاورزی است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره طلا و یاقوت سرخ برای شکرگزاری دو محصول استراتژیک شهرستان قائنات زعفران و زرشک از جمله این موقعیت‌هاست که می‌تواند تبدیل به فرصتی بزرگ در جذب گردشگری و معرفی شهرستان و استان شود.

رئیس میراث فرهنگی قاین افزود: زعفران با رشته‌های گرانبها و گرما بخش و زرشک با دانه‌های سرخ و زیبا، محمل و بهانه‌ای برای اکرام و اعزاز فعالان این عرصه نیز است که از قِبَل آن گردشگری هم می‌تواند رونق دوباره‌ای بیابد.

وی گفت: در گذشته یکی از کمبودهای چشمگیر شهرستان قائنات، کمبود تعداد اماکن اقامتی مناسب برای گردشگران بود که این مهم به مرور در حال مرتفع شدن است و در حال حاضر ۵ واحد اقامتگاه بوم گردی در شهرستان با ظرفیت ۷۵ نفر در حال فعالیت است.

عباس زاده افزود: همچنین دو واحد اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت بیش از ۵۰ نفر به بهره برداری رسیده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی یادآور شد: علاوه بر آن چندین پروژه از جمله مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی و تأسیسات اقامتی در مجتمع‌های بین راهی رفاهی نیز در حال احداث است که امید است تا پایان سال جاری و در سال آینده، شاهد شروع بهره‌برداری از آن‌ها باشیم و بدین ترتیب وضعیت اماکن اقامتی شهرستان، موقعیتی قابل دفاع و مطلوب خواهد یافت.

رئیس میراث‌فرهنگی قاین گفت: نمایشگاهی در محل دانشگاه بزرگمهر قائن به مدت ۳ روز در روزهای قبل، حین و بعد از جشنواره برگزار می‌شود که در این نمایشگاه ۲۵ غرفه به معرفی محصولات خود در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و محصولات و تولیدات مرتبط با زرشک و زعفران خواهند پرداخت.