محققان «انستیتو علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی» (KIAST) یک ربات پوشیدنی جدید برای افراد دچار فلج تنه و پاها معرفی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این ربات نوآورانه می تواند به سمت کاربر راه برود و به وی اجازه دهد بدون نیاز به کمک دیگران آن را بپوشد.

البته محققان از ۲۰۱۵ میلادی مشغول تحقیق برای ساخت این ربات هستند. اما KIAST نسخه جدید این ربات پوشیدنی برای افراد دچار پاراپلژی به نام WalkOn Suit F۱ در ۲۴ اکتبر سال جاری میلادی معرفی کرد. پاراپلژی نوعی فلج است که در آن پاها و تنه فرد کاملا ناتوان است و فقط دستان وی حرکت می کند.

این ربات برای کمک به افرادی طراحی شده که طبق انجمن آسیب‌های ستون فقرات آمریکا (ASIA) دچار آسیب‌های درجه A (فلج کامل)، هستند. این گرید نشان‌دهنده شدیدترین سطح پاراپلژی است.

البته هدف از توسعه WalkOn Suit F۱ متفاوت از ساخت دیگر ربات های توانبخشی و کمک به قدرت ماهیچه ای است که اکنون توسط انجمن جراحت های نخاعی آمریکا ارائه می شود.

ربات جدید با استفاده از روش قرار گرفتن روی ابزار از سمت جلو به جای نشستن روی ابزار از سمت پشت به افراد اجازه می دهد ربات را به سرعت و بدون بلند شدن از روی ویلچر بپوشند. به بیان دیگر فرد دچار فلج می تواند بدون کمک دیگران از آن استفاده کند.

همچنین WalkOn Suit F۱ دارای قابلیتی است که به طور فعال مرکز وزن خود را در مقابل گرانش زمین کنترل می کند. به این ترتیب ابزار بدون افتادن، حتی اگر کاربر آن را هل بدهد، تعادل خود را حفظ می کند. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد با ۲ دست آزاد بایستد و بدون عصا چند گام بردارد.