سمنان- معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، سمنان را استان پیشرو در زمینه پدافند غیرعامل دانست و گفت: اقدامات خوبی در زمینه صیانت از مردم و منابع و انفال در این استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ علی ملک صبح شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات دبیرستان رحمت الله قدس سمنان سمنان، را استان پیشرو در زمینه پدافند غیرعامل در کشور دانست و بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه صیانت از مردم و منابع و انفال در این استان صورت گرفته است.

وی حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور را هدف و محور اصلی فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: جامعه‌ای امن و ایمن هدف برنامه ریزی های سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل در خصوص ایمنی مدارس به خصوص مدارس روستایی نیز گفت: مدرسه آماده و مدرسه امن و مقاوم در حقیقت رویکردهای اصلی سازمان پدافند غیرعامل در کشور هستند.

ملک با بیان اینکه مقاوم سازی و رعایت موارد مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از جمله ارکان مدرسه امن و مقاوم است، ابراز کرد: اتفاقات خوبی در زمینه پدافند غیرعامل در کشورمان رخ داده که مدارس هم از آن بی نصیب نیستند.

وی از اقتدار ایران اسلامی در برابر حملات احتمالی به عنوان یک اصل مسلم یاد کرد و افزود: هنوز باید پیش بینی و آمادگی‌های لازم را برای هر سناریویی داشته باشیم.