رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از تشکیل ۲۱ هزار و ۶۹۰ پرونده کمک حمایتی ویژه بیماران نیازمند مراجعه کننده به واحدهای مددکاری حوزه ستادی این سازمان در ۷ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: معاونت منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی این سازمان با همکاری مددکاران اجتماعی هلال احمر شاغل در سراسر کشور، از طریق تشکیل پرونده دارویی و درمانی، به مددجویان و بیماران نیازمند کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

سلیمی تصریح کرد: در ۷ ماه نخست سال جاری، برای بیش از ۲۱ هزار نفر از نیازمندانی که دچار بیماری شده‎اند، پرونده خدمات حمایتی دارو و درمان به ارزش بیش از ۵۷۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: مددکاران اجتماعی هلال احمر مطابق با آئین نامه خدمات اجتماعی، برای بیماران نیازمند مراجعه کننده تشکیل پرونده داده و بنا بر شرایط اقتصادی و خانوادگی مددجو و شدت نیازمندی وی، مبلغی را به عنوان کمک هزینه و مساعدت بلاعوض تعیین خواهند کرد.

رئیس سازمان داوطلبان گفت: پرداخت کمک هزینه در زمینه‌های دارو، بستری طبی و جراحی، خدمات پاراکلینیکی، تأمین وسایل و تجهیزات توانبخشی و… به بیماران نیازمند، تحت پوشش خدمات حمایتی در آئین نامه خدمات اجتماعی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد.

سلیمی در پایان ضمن قدردانی از زحمات همکاران خود در این معاونت و سطح استان‌ها و شعب، اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولین و اختصاص اعتبارات بیشتر توسط دولت به حوزه خدمات اجتماعی جمعیت هلال احمر، بتوانیم در چند ماه باقی‌مانده به بیماران نیازمند بیشتری خدمت رسانی کنیم.