اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار روزهای هوای سالم کلانشهر اراک از آغاز امسال تا کنون نسبت به دوره مشابه پارسال ۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های خیلی خوب فصل بهار، از ابتدای امسال تا کنون ۱۳۶ روز کیفیت هوا روی شاخص قابل قبول قرار داشت که این عدد در مدت مشابه پارسال ۱۲۷ روز بوده است.

وی با اشاره به اینکه شمار روزهای سالم در اراک ۴ درصد افزایش یافت، افزود: شمار روزهای هوا با شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس نیز در این مدت ۷۴ روز است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷۵ روز بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در این بازه زمانی ۶ روز نیز کیفیت هوا روی شاخص ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت اما در مدت مشابه پارسال شهروندان ۱۲ روز را با این شاخص تنفس کردند.

یوسفی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون هیچ روزی هوا در شرایط بسیار ناسالم قرار نگرفته است اما پارسال یک روز شاخص کیفیت هوا در این وضعیت قرار داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطر تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال و به منظور پیشگیری از افزایش آلاینده‌های جوی پایش ها و نظارت زیست محیطی بر صنایع استان تشدید خواهد شد و تمامی صنایع استان ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند.