سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرایی شدن ۹۴ درصد مصوبات پدافند غیرعامل در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری در شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که همزمان با صبح شنبه و به دنبال آئین زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه دوره اول رحمت‌الله قدس سمنان برگزار شد، بیان کرد: ۹۴ درصد مصوبات پدافند غیرعامل در مدارس سمنان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های توانمند سازی و آموزش و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان سمنان است، افزود: ۷۲ دوره توانمندسازی در مدارس استان سمنان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه متولیان آموزش و پرورش استان در این دوره‌ها که در زمینه‌های مختلفی از جمله دفاع زیستی، پدافند غیرعامل در مدارس، سواد رسانه‌ای، دوره‌های فرهنگی و سیاسی و… بوده، حضور داشته‌اند، گفت: استقبال فرهنگیان استان از این دوره‌ها خوب بوده است.

وزیری با بیان اینکه مانورهای زلزله، اطفا حریق و… به عنوان تکالیف مشخص شده برای آموزش و پرورش در مدارس اجرا شده است، ابراز کرد: دانش آموزان در جریان آموزش‌های لازم شرایط اضطراری آموزش دیده‌اند.

وی در خاتمه افزود: پدافند غیر عامل هنوز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که این فرهنگ‌سازی باید از کودکستان‌ها آغاز شود تا به نتایج مطلوبی در مواقع بحرانی برسیم.