رشت- مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: ۲۶۱۳ پرونده طی هفت ماهه نخست سال در حوزه قاچاق کالا و ارز در شعبات اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی امینی صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی فراجا و تعزیرات حکومتی استان گیلان پیرامون تشدید اقدامات در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال تعداد ۲۶۱۳ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در شعبات این اداره کل تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۵۱۳ فقره پرونده مختومه و منجر به محکومیت بیش از ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال با رشد ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است، افزود: برابر قانون به شدت با قاچاقچیان کالا و ارز در استان مقابله می‌کنیم.

امینی تصریح کرد: رؤسای شعب و ادارات تابعه تعزیرات حکومتی مسائل و مشکلات مبتلا به شهرستان‌های خود را مطرح و خواستار تعامل هر چه بهتر پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز شدند.

نقش مهم تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

«سردار حسین حسن پور» جانشین فرماندهی انتظامی گیلان در ادامه نشست ضمن تقدیر از عملکرد تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: تعامل سازنده دستگاه‌های مرتبط قاچاق کالا و ارز با تعزیرات حکومتی استان را که نقش بسیار مهمی در صدور آرا متقن دارند به عنوان یکی از شاخص‌های بارز در رسیدگی به پرونده‌ها هستند.