مسابقه‌ دانشگاهی برنامه‌سازی رایان در چندین دانشگاه کشور برگزار و پس از آن مرحله‌ نهایی بین‌المللی این مسابقات در تهران و با حضور حدود ۱۰۰ نفر از برگزیدگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه‌ دانشگاهی برنامه‌سازی رایان در دانشگاه سجاد مشهد با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای برتر برنامه‌نویسی کشور، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. این رویداد نه‌تنها فرصتی برای رقابت و ارتقای مهارت‌ها است، بلکه درهای جدیدی را برای حضور برگزیدگان در مرحله‌ی نهایی بین‌المللی مسابقات رایان می‌گشاید.

مسابقه‌ی دانشگاه سجاد مشهد در قالب تیم‌های سه‌نفره برگزار می‌شود، اما شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت انفرادی یا در تیم‌های دو نفره نیز ثبت‌نام کنند. مهلت نهایی ثبت‌نام نیز ۸ آبان خواهد بود. این رقابت در روزهای پنج‌شنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ آبان در دانشگاه سجاد مشهد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

برای تیم‌های برتر، جوایز نقدی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است؛ تیم اول ۱۵ میلیون تومان، تیم دوم ۱۰ میلیون تومان، تیم سوم ۷ میلیون تومان دریافت می‌کند و سه تیم بعدی هر کدام ۴ میلیون تومان و سه تیم دیگر ۲ میلیون به‌عنوان جایزه دریافت خواهند کرد. همچنین تیم برتر از میان دانشگاه‌های غیر تهران، سهمیه‌ای برای شرکت مستقیم در مرحله‌ی نهایی بین‌المللی مسابقه رایان به‌دست می‌آورد.

همچنین مسابقات دانشگاهی دانشگاه شیراز به تاریخ ۱۱-۱۲ مرداد ماه و دانشگاه همدان به تاریخ ۴-۵ مرداد ماه برگزار شد و مسابقه دانشگاه یزد در ۱۰-۱۱ آبان ماه برگزار خواهد شد. تیم‌های برتر این سری مسابقات نیز سهمیه حضور مستقیم در رقابت بین المللی را خواهند داشت.

علاوه بر این، دانشگاه صنعتی شریف با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دومین دوره آموزشی مسابقات برنامه‌سازی را برای آمادگی هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌کند. این دوره‌ها به صورت آنلاین ارائه می‌شود و به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره از سوی دانشگاه صنعتی شریف ارائه خواهد شد.

این رویداد زمینه‌ای برای رشد و پیشرفت جوانان در عرصه فناوری و علوم رایانه خواهد بود و بستری برای شکوفایی استعدادها و ارتباط با دیگر برنامه‌نویسان کشور فراهم می‌آورد.

مرحله‌ی نهایی بین‌المللی این مسابقات، در تهران و با حضور حدود ۱۰۰ نفر از برگزیدگان برگزار می‌شود. در این رقابت جهانی، به نفر اول مدال طلای مسابقه و ۱۵ هزار دلار جایزه نقدی، به نفر دوم مدال نقره و ۱۰ هزار دلار، و به نفر سوم مدال برنز و ۵ هزار دلار اهدا خواهد شد. این جوایز و رقابت‌ها انگیزه‌ای بزرگ برای علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی در سراسر کشور فراهم کرده و فرصتی برای نمایش استعدادها در سطح بین‌المللی ایجاد می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت‌های https://rayancup.ir/ و https://rayan.global/ مراجعه فرمایید.