سمنان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به برف‌روبی ۳۸۰کیلومتر راه‌های مهدیشهر و دامغان، گفت: به ۳۳خودرو امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته با بارش برف در محورهای کوهستانی نیروهای راهداری به حالت آماده‌باش در آمدند، ابراز داشت: ۱۶۰ کیلومتر راه‌های مهدی‌شهر و ۲۲۰ کیلومتر محورهای دامغان شب گذشته برف‌روبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵ خودرو در محور چاشم_خطیرکوه_ مازندران و ۱۸ خودرو گرفتار در برف سه محور برف‌گیر دامغان امداد رسانی شدند، افزود: با توجه به فصل کوچ عشایر محورهای فرعی عبور راه‌های ایل نیز بازگشایی شدند.

راه‌ها همه باز هستند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه ذخایر کافی شن و نمک در راهداری دامغان و مهدی‌شهر وجود دارد، ابراز داشت: ۲۰۰ تن شن و نمک در مهدی‌شهر و ۷۰ تن در دامغان مصرف شدند و ملزومات و امکانات لازم در این دو محور برای امداد رسانی به در راه ماندگان مستقر هستند.

منصور کیایی با بیان اینکه دو محور روستایی دامغان که در پی بارش مسدود بود با تلاش راهداری بازگشایی شدند، تصریح کرد: ارتفاع برف در گردنه چاشم مهدی‌شهر به ۴۰ سانتی متر رسیده و باعث انسداد راه‌ها شده بود که در این محور نیز اقدامات لازم انجام گرفت.

وی بابیان اینکه راه‌های فرعی و روستایی دامغان و مهدی‌شهر نیز برف‌روبی شدند، افزود: در حال حاضر تردد در این محورها جریان دارد.

اصلاح شش نقطه حادثه خیز در استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از برنامه‌ریزی اصلاح شش نقطه حادثه خیز استان تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: برای اصلاح سه نقطه حادثه خیز در قالب پروژه به مبلغ ۱۱۷ میلیارد ریال قرار داد به امضا رسید.

منصور کیایی تصریح کرد: عملیات اجرایی رفع نقاط حادثه خیز سه راهی کاشی محور سمنان-مهدی‌شهر، چهل‌تن درجزین محور سمنان-مهدی‌شهر و نقطه حادثه‌خیز روستای پاده محور آرادان-سرخه آغاز شده است.

وی افزود: قرارداد اصلاح و رفع قوس‌های محدوده روستای لاسجرد بعد از کاروانسرا نیز با مبلغ ۱۴۷ میلیارد ریال منعقد و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.