رئیس جریان صدر عراق با بیان اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران بیانگر سردرگمی و نگرانی شدید این رژیم و حامیان آن است، تأکید کرد که این تجاوز حقیرتر و کوچک‌تر از آن است که حتی محکوم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

مقتدی صدر در پیامی تأکید کرد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران اگر چه تجاوز علیه یک کشور دارای حاکمیت مستقل و نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی رژیم تروریستی صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا به شمار می رود، اما حقیرتر و کوچک‌تر از آن است که حتی محکوم شود و این با وجود حمایت تروریستی و نامحدود بین المللی از این رژیم منفور است.

وی خاطرنشان کرد که این پاسخ ضعیف بیانگر سطح بالای سردرگمی و نگرانی شدیدی است که رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به علت ثبات موضع ایران در حمایت از استقامت، شجاعت ودلاوری نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان به رهبری شهیدان سید حسن نصرالله و یحیی السنوار، دربرگرفته است.

صدر تصریح کرد: این پاسخ بی رمق ثابت کرد که رژیم صهیونیستی و گردنکشی آن سست‌تر از خانه عنکبوت است و این رژیم در حالت ضعف بی سابقه‌ای قرار دارد.

رئیس جریان صدر عراق ادامه داد: از همه کشورهای اسلامی و عربی و همه دوستداران انسانیت و صلح می خواهیم که نیروهای استکباری را برای توقف کشتارها، تروریسم، قتل‌عام کودکان و غیرنظامیان و تجاوز به کشورهای مستقل و امن، زیرپاگذاشتن قوانین بین المللی و حمله به نیروهای یونیفل، بیمارستان ها و خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.

مقتدی صدر در ادامه پیام خود افزود: همچنین همه کشورها باید رژیم صهیونیستی را تحریم، سفارتخانه‌های آن را تعطیل، روابط با این رژیم را جرم‌انگاری و حکم بازداشت نتانیاهو را اجرا کنند تا منطقه و کل جهان از خطر جنگ جهانی و درگیری‌های خونین که جان هزاران انسان بیگناه را بدون هیچ گونه دلیل شرعی و قانونی گرفته است، در امان بماند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای عربی و اسلامی از اقدام عربستان مبنی بر محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران پیروی کنند چرا که این اقدام، همبستگی را افزایش می دهد و شبح فرقه گرایی را دور و قدرت مواضع حق‌طلبانه را تقویت می کند.

رئیس جریان صدر در بخش دیگری از پیام خود تصریح کرد: عراق همچنان استوار و امن باقی خواهد ماند و همه نیروهایش برای خدمت به مهمانان لبنانی که به ناحق از کشور خود آواره شده و هیچ گناهی جز این ندارند که به اسرائیل و آمریکا نه گفته‌اند، آماده هستند.

مقتدی صدر در پایان پیام خود تأکید کرد که هر گونه تجاوز به حریم هوایی عراق و استفاده احتمالی از آن برای جنگ تروریستی، نیازمند پاسخ سریع دیپلماتیک و سیاسی دولت عراق و اجرای قانون جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی است.