تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته در رشته های علوم پایه توسط گروه علوم پایه فرهنگستان علوم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگستان علوم، به منظور تکریم و گرامی‌داشت پژوهشگران جوان و برجسته کشور که دست‌آوردهای علمی شاخص و سهم ارزنده‌ای در پیشبرد یکی از رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته‌اند، گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران هر سال یک جایزه به نام جایزه ابوریحان بیرونی، دانشمند پر آوازه ایرانی، به یک نفر از دانشمندان جوان و برجسته در رشته‌های علوم پایه کشور که در حوزه تخصصی خود شاخص بوده و از حسن شهرت علمی و اخلاقی برخوردار باشند، اعطا می‌کند.

شرایط اولیه پذیرش نامزدهای دریافت جایزه به شرح ذیل است:

متقاضی باید دارای مدرک دکتری در یکی از رشته‌های علوم پایه و ملیت ایرانی با حداکثر سن ۴۰ سال تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۳ باشد.

نحوه نامزد شدن به وسیله خود پژوهشگر یا توسط یکی از استادان با سابقه کشور است و این جایزه به هر فرد حداکثر یک بار اعطا خواهد شد.

متقاضیان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند تا مدارک خود را به گروه علوم پایه فرهنگستان علوم ارسال و یا به آدرس basic@ias.ac.ir ایمیل کنند.

جهت تکمیل فرم مشخصات علمی و سوابق آموزشی و پژوهشی به وبگاه فرهنگستان علوم، سایت انجمن‌های ریاضی، آمار، فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی مراجعه کنید.

مرجع تصمیم‌گیری در مورد اعطای جایزه، گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است.

تلفن دفتر گروه علوم پایه فرهنگستان علوم ۰۲۱۸۸۶۴۵۵۹۵ است.